eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaFanpage: jak marki komunikują się na Facebooku?

Fanpage: jak marki komunikują się na Facebooku?

2013-11-29 12:57

Fanpage: jak marki komunikują się na Facebooku?

Jak marki komunikują się na Facebooku? © flydragon - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Jaka jest cecha wspólna najbardziej skutecznych postów na Facebooku? Fani jakiej kategorii są najbardziej zaangażowani, a która odnotowała w przeciągu ostatniego pół roku największy ich przyrost. Na te i wiele innych pytań dotyczących komunikacji marek na Facebooku odpowiada najnowszy raport przygotowany przez Sotrender i Mindshare Polska.

Przeczytaj także: Nie ma sportu bez Facebooka?

W pierwszym półroczu 2013 r. ponad 2 mln nowych fanów odnotowała kategoria Napoje. Telekomunikacja utrzymuje koszulkę lidera, jako najliczniejsza pod względem liczby fanów i jednocześnie jedna z najbardziej angażujących branż. Samochody z kolei mogą poszczycić się najwyższym odsetkiem zaangażowanych fanów. Cechą wspólną najskuteczniejszych postów jest ich zwięzłość - okazało się, że najbardziej angażujące są posty liczące od 3 do 50 znaków.

To tylko kilka wniosków z raportu „W poszukiwaniu zaangażowania – weryfikacja aktywności marek na Facebooku” przygotowanego przez firmę badawczą Sotrender i dom mediowy Mindshare Polska.

Analizie poddano dotyczące profili firm z 11 kategorii: Alkohole, Banki, E-commerce, IT/ Elektronika, Kosmetyki, Napoje, Odzież, Piwo, Samochody, Telekomunikacja oraz Żywność, według wewnętrznej kategoryzacji firmy Sotrender. Z każdej grupy analizie poddano 20 polskich profili firm na portalu Facebook, które na dzień 30 czerwca 2013 roku posiadały największą liczbę fanów (por. Fanpage Trends).

W TOP 3 kategorii, które odnotowały najwyższą liczbę fanów znajdują się: Telekomunikacja (z niespełna 9,5 mln fanów), Żywność (która zgromadziła ponad 7 mln 620 tys. fanów) oraz Odzież (z blisko 7 mln 168 tys. fanów). Najwyższy, bo aż 89 proc. wzrost liczby osób, które polubiły fanpage marek i firm – dnotowała kategoria IT/Elektronika. Zaraz za nią – z 74 proc. wzrostem liczby fanów – m.in. za sprawą aktywności marek „FRUGO” i „Tymbark”, które łącznie zyskały ponad milion sympatyków – znalazła się kategoria Napoje.

W porównaniu do równie potężnej, choć znacznie mniej aktywnej kategorii, jaką jest Żywność – marki napojowe skuteczniej angażują swoich konsumentów. Żywność jest jednak jedną z najrzadziej postujących branż (poniżej jednego postu dziennie). W kategoriach Piwo i Alkohole największe wzrosty zaangażowania odnotowywane są w weekendy. Co ciekawe, w komunikację na profilach marek piw użytkownicy Facebooka najczęściej i najchętniej angażują się w niedziele oraz… o godzinie 13.

fot. mat. prasowe

Liczba fanów i jej zmiana w pierwszym półroczu 2013 roku

W pierwszym półroczu 2013 r. ponad 2 mln nowych fanów odnotowała kategoria Napoje, a największą – dynamikę wzrostu – IT / Elektronika.


Najliczniejsze: Telekomunikacja, IT/Elektronika

Największą, a jednocześnie najbardziej angażującą kategorią w pierwszym półroczu br. była Telekomunikacja. Branża telekomunikacyjna umocniła pozycję lidera, notując 40 proc. wzrost liczby fanów (profile marek telekomunikacyjnych polubiło blisko 2 mln. 723 nowych fanów). Jest to wynik osiągnięty m.in. przez aktywności takich gigantów, jak „Serce i Rozum” oraz „Play”, ale także udanego debiutu rynkowego nowej marki z tej grupy – nju mobile.

Największym procentowym wzrostem liczby fanów może pochwalić się IT/Elektronika (wzrost o 89 proc.). W tym samym ujęciu najbardziej angażującymi kategoriami są Samochody i E-commerce, notując odpowiednio 18 i 17 proc. aktywnych fanów. W przypadku branży motoryzacyjnej, ważnym czynnikiem jest mniejsza liczba, jednak bardzo oddanych i zaangażowanych w komunikację marek fanów. Kategoria E-commerce prowadziła natomiast najintensywniejszą komunikację na Facebooku, osiągając bardzo wysokie wskaźniki zaangażowania.

fot. mat. prasowe

Ranking wg liczby zaangażowanych w pierwszym półroczu 2013 roku

Telekomunikacja utrzymuje koszulkę lidera, jako najliczniejsza pod względem liczby fanów i jednocześnie jedna z najbardziej angażujących branż.


 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: