Wyjazdy motywacyjne: najnowsze trendy
2013-12-02 11:00
Przeczytaj także: Czego klienci korporacyjni oczekują od hoteli?
Rezerwacje i oczekiwania
Przebadane firmy wskazują, że najbardziej popularnym sposobem rezerwacji hoteli jest bezpośredni kontakt telefoniczny 64%, zaś platformę rezerwacyjną wskazało 36% respondentów. Agencje preferują również kontakt telefoniczny, wzmacniany potwierdzeniem e-mailem (63%). Jako główne czynniki takiego wyboru respondenci wskazywali kontakt z drugim człowiekiem (52%), oszczędność czasu (51%), wygodę i komfort (48%).
Klienci podczas rezerwacji MICE oczekują jednego opiekuna od momentu rezerwacji po rozliczenie (42%), szybkiej reakcji hotelu, odpowiedzi na zapytania w ciągu 1-2 godzin (31%), przejrzystego wyboru miejsca na wydarzenia MICE – jasnego opisu hoteli według istotnych kryteriów (29%).
Najcześciej podawanym argumentem wyboru obiektów Grupy Hotelowej Orbis i jej partnera strategicznego Accor jest: dobra opinia o sieci w branży (47%), gwarancja standardu (45%), atrakcyjność warunków cenowych (41%), różnorodność standardu w ramach grupy (38%), sprawna obsługa MICE (37%), „jakościowy” kontakt bezpośredni z organizatorami MICE (34%).
Co czeka branżę w przyszłości?
Zdaniem 300 respondentów w 2014 roku wydatki na: spotkania, eventy i konferencje – zmaleją (42%) lub pozostaną na takim samym poziomie (52%). Jak prognozują badani, wydatki na wyjazdy motywacyjne i targi wzrosną (48%) lub pozostaną na takim samym poziomie (46%).
Ważnym trendem są coraz częstsze zmiany w zamówieniach i briefach wysyłanych do agencji. W szczególności dotyczą one: budżetu imprezy i warunków płatności, listy preferowanych hoteli, bardzo przejrzyście sprecyzowanego celu imprezy, informacji o marce i firmie zleceniodawcy, wymagań dotyczących cech pracowników agencji i propozycji scenariusza oraz profilu imprezy.
Trendem staje się także równoczesne wysyłanie bardzo wyspecjalizowanych, sformalizowanych briefów do wielu agencji, zapytania są często opracowane przez działy zakupów w danej firmie.
fot. mat. prasowe
Źródła informacji o hotelach
Rodzaj badania i metodologia
Badanie „Najnowsze trendy w branży spotkań, konferencji, eventów i podróży motywacyjnych” zostało przeprowadzone w dniach 22.07-15.10.2013 roku. Podstawę badania stanowiły wywiady jakościowe ustrukturyzowane, wykonane na próbie 300 (N=300) respondentów. Podział grupy badanej: reprezentanci agentów MICE (100 respondentów), osoby odpowiedzialne za organizację MICE w firmach (100 osób) oraz management decydujący o organizacji MICE (100 respondentów). Badanie miało charakter multibranżowy, zachowano stosowne proporcje w doborze próby (firmy duże 35%, średnie 35%, małe 25% i mikro 5% próby). Kryterium kwalifikujące do wzięcia udziału w badaniu: minimalna liczba imprez MICE w firmie: 3-4 w skali roku. Raport został przygotowany na zlecenie Orbis S.A. przez firmę badawczą SANA Consulting.
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)
-
lejdii / 2014-01-08 09:50:50
ja jestem zdecydowanie na tak. ostatnio skorzystałam z opcji wyjazdy motywacyjne i szczerze? nie spodziewałam się aż tak naładowanych baterii. wraz z współpracownikami byliśmy na wschodzie (biuro podróży http://www.travelstyle.pl/) i było porażająco miło i przyjaźnie ;-) na wielki plus! [ odpowiedz ] [ cytuj ]