eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyCzy galerie handlowe przegrają z e-commerce?

Czy galerie handlowe przegrają z e-commerce?

2013-12-12 10:10

Czy galerie handlowe przegrają z e-commerce?

Czy galerie handlowe przegrają z e-commerce? © pressmaster - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Jak co roku w grudniu, wpadamy w szał poszukiwania świątecznych prezentów. Pomimo rosnącej popularności e-commerce, wielu Polaków wybiera zakupy w centrach handlowych. Co więcej, ponad 1/3 traktuje je, jako ciekawą formę spędzenia wolnego czasu. Jak galerie handlowe powinny rywalizować o klienta ze sklepami internetowymi pokazuje raport „Jak sprostać wyzwaniom? Komunikacja centrów handlowych w dobie walki o klienta” przygotowany przez On Board PR Ecco Network na podstawie badania SW Research.

Przeczytaj także: Europejscy konsumenci a zakupy

Wyniki badania pokazują, że wyjście do centrum handlowego nie służy jedynie zakupom, ale poszukiwaniu wartości dodanej, której nie mogą zapewnić sklepy online. 36% klientów deklaruje, że przychodzi do galerii także po to, aby skorzystać z oferty rozrywkowej centrum. Dla 26% jest to miejsce spotkań, a 20% odwiedza je, aby skorzystać z oferty usługowej.

- Galerie handlowe coraz częściej stają się niejako centrum miejskiego życia. Wykorzystując ten potencjał i reagując na zmiany w otoczeniu zarządzający centrami dostosowują ich funkcjonalności do ewaluujących potrzeb społeczeństwa i rozwijają kolejne obszary swojej działalności. Ważne jednak, aby wyznaczony profil rozwoju był adekwatny do potrzeb i opierał się na odpowiedniej strategii komunikacji z otoczeniem – komentuje Anna Wrzosk, Consultant & Project Leader w On Board PR Ecco Network.

Według uczestników badania najważniejszymi zaletami robienia zakupów w galerii handlowej w porównaniu do sklepów internetowych są: możliwość obejrzenia i dotknięcia produktów (72%) oraz oceny jakości towaru (54%). Dla blisko połowy respondentów ważne było także natychmiastowe odebranie zakupów (49%) oraz porównanie różnych produktów (47%). Niemal co trzecia osoba za zaletę uznała skorzystanie z porady obsługi sklepu oraz łatwość zwrotów lub wymiany towarów. Robienie zakupów ze znajomymi doceniło 27% badanych.

Z kolei ponad połowa badanych, jako główne zalety robienia zakupów w sklepach internetowych wymieniła możliwość dostawy produktu bezpośrednio do domu (63%), oszczędność czasu (61%), a także niższą cenę (54%). Co ciekawe, trzech na dziesięciu respondentów wskazało na łatwy dostęp do opinii innych klientów o produkcie, a jedna czwarta na możliwość porównania różnych produktów z tej samej kategorii.

fot. mat. prasowe

W jakim celu, oprócz zakupów, najczęściej odwiedza Pan/Pani centra handlowe?

36% klientów deklaruje, że przychodzi do galerii także po to, aby skorzystać z oferty rozrywkowej centrum. Dla 26% jest to miejsce spotkań, a 20% odwiedza je, aby skorzystać z oferty usługowej.


Praktycznie nieograniczony dostęp do Internetu, już nie tylko w domu, czy pracy, ale prawie wszędzie za pośrednictwem smartfonów czy tabletów, widocznie przełożył się na popularność i szybki rozwój e-commerce. A im częściej Polacy korzystają ze sklepów internetowych, tym bardziej traktują galerię handlową tylko jako przymierzalnię. Czy i nasze galerie wkrótce będą zmagać się z plagą tzw. window shopping? A może wykorzystają efekt ROPO (Research Online, Purchase Offline) znajdą sposób na zatrzymanie klienta w swoich progach? - Fakt, że klienci coraz częściej szukają informacji o interesujących ich produktach w Internecie pokazuje, że to tam w dużej mierze powinna się przenieść komunikacja z klientami – podsumowuje Elwira Jastrzębska, Consultant & Project Leader w On Board PR Ecco Network, współautorka raportu.

fot. mat. prasowe

Główne zalety robienia zakupów w galerii handlowej w porównaniu do zakupów w sklepach internetowych?

Według uczestników badania najważniejszymi zaletami robienia zakupów w galerii handlowej w porównaniu do sklepów internetowych są: możliwość obejrzenia i dotknięcia produktów (72%) oraz oceny jakości towaru (54%).


Metodologia badania
Zastosowano metodę internetowych zestandaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych (CAWI). Próba badawcza miała charakter losowy. Operatem losowania był panel internetowy SWpanel.pl, do udziału w badaniu zaproszono osoby w wieku od 18 do 72 lat. Zebrano łącznie 1000 w pełni wypełnionych kwestionariuszy, a dopuszczalny błąd statystyczny w badaniu nie przekraczał 3,2 p. proc. dla całej próby.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: