Facebook: świetne wyniki, giełdowe fajerwerki
2014-01-31 02:52
![Facebook: świetne wyniki, giełdowe fajerwerki [© mtkang - Fotolia.com] Facebook: świetne wyniki, giełdowe fajerwerki](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/Facebook/Facebook-swietne-wyniki-gieldowe-fajerwerki-131445-200x133crop.jpg)
Facebook © mtkang - Fotolia.com
Przeczytaj także: Czy reklama na Facebooku ma sens?
Przychody Facebooka w ostatnim kwartale 2013 wyniosły 2,59, podczas gdy w analogicznym okresie roku 2012 było to 1,59 miliarda dolarów. To znacznie lepszy wynik od oczekiwanego przez rynki wyniku na poziomie 2,35 miliarda dolarów.O trzy czwarte wzrosły przychody z reklam największego portalu społecznościowego, które osiągnęły 2,34 miliarda dolarów. Zwiększył się udział w przychodach reklam mobilnych, który po raz pierwszy w historii przekroczył połowę wartości wszystkich reklam. W czwartym kwartale 2013 roku przychód z tego tytułu sięgnął 1,25 miliarda dolarów, czyli 53 proc. udziału w przychodach z reklam w ogóle. To ogromny skok w porównaniu z udziałem na poziomie 23 proc. rok wcześniej. Średnia liczba aktywnych użytkowników mobilnych wyniosła w grudniu 2013 roku 556 milionów dziennie, co stanowi skok o blisko 50 proc., w porównaniu z poprzednim rokiem.
Imponujący jest także zysk netto Facebooka w tym okresie - wynosi on 523 miliony dolarów, a zysk skorygowany - 780 mln dolarów. Na akcję przypada zatem 31 centów zysku - niemal dwukrotnie więcej niż w ostatnim kwartale 2012.
Nowojorska giełda zareagowała entuzjastycznie na wyniki Facebooka - kursy akcji wzrosły o kilkanaście procent.
Swojego zadowolenia nie krył sam Mark Zuckerberg, który w specjalnym oświadczeniu podkreślał, że końcówka roku była "znakomita" i że "liczy na kolejne sukcesy w łączeniu świata" w ciągu najbliższych lat.
![Rynek reklamy wart 13 mld zł. Reklama kinowa z dużym wzrostem [© Freepik] Rynek reklamy wart 13 mld zł. Reklama kinowa z dużym wzrostem](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/reklama/Rynek-reklamy-wart-13-mld-zl-Reklama-kinowa-z-duzym-wzrostem-265190-150x100crop.jpg)
oprac. : Joanna Gacka / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)