Jak e-sklepy wykorzystują social media?
2014-02-04 10:17
Jak e-sklepy wykorzystują social media? © N-Media-Images - Fotolia.com
Przeczytaj także: Media społecznościowe znacznie efektywniejsze niż call center
Wśród e-sklepów, które są obecne w mediach społecznościowych 90 proc. używa Facebooka. Jak wynika z analizy Napoleoncat.com największy profil Allegro gromadzi blisko 1,3 mln fanów. Najbardziej aktywni są jednak użytkownicy sklepu Deezee.pl, którzy tylko w ciągu ostatnich 30 dni 8,3 tys. razy udostępniali informacje o produktach, promocjach i konkursach tego sklepu z odzieżą.Wyraźny jest jednak wzrost znaczenia treści video w polskim e-commerce. 28 proc. sklepów deklaruje, że korzysta z YouTube.
Według danych NapoleonCat.com Leroy Merlin Polska odnotował już ponad 10,6 mln odsłon swoich materiałów.
Jedna piąta firm e-commerce używa Twittera, choć nie przekłada się to na razie na liczbę osób obserwujących te marki w serwisie mikroblogowym (6,5 tys. śledzi EMPiK).
Tylko 2 proc. e-sklepów deklaruje wykorzystywanie serwisu Instagram. Tymczasem według danych panelu analitycznego NapoleonCat.com jest to coraz częstszy kierunek dla sklepów modowych. Najwięcej gromadzi deezee.pl - 28 tys. osób.
Większość, bo 62 proc. wszystkich właścicieli badanych sklepów online, wierzy w skuteczność wsparcia sprzedaży za pomocą mediów społecznościowych, natomiast prawie 1/3 nie jest do nich przekonana. Jedna czwarta z 488 respondentów nie ma na ten temat zdania.
Znaczna większość, bo prawie 70 proc. badanych sklepów internetowych nie wydaje na social media żadnego budżetu, co oznacza w praktyce, że obsługą zajmują się sami. Jedna czwarta respondentów wydaje na ten cel środki z budżetu marketingowego, a tylko 6 proc. ma na social media przeznaczony osobny budżet. Tymczasem badania przeprowadzone przez NapoleonCat.com wskazują, że marki e-commerce odpowiadają średnio tylko na 47% postów na swoich stronach w serwisie Facebooka.
fot. mat. prasowe
Social e-commerce w Polsce
W najbliższym roku 36 proc. przebadanej przez Cube Research próby właścicieli eCommerce zamierza utrzymać wydatki na wsparcie sprzedaży w social media na dotychczasowym poziomie, 1/4 planuje zwiększyć nakłady na ten cel, a 5 proc. ograniczyć. Duża grupa spośród badanych (35 proc.) nie ma zdania na ten temat.
Oskar Berezowski, analityk
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)
-
Konto usunięte / 2014-02-17 22:46:05
Prowadzenie FB nie jest jeszcze tak wymagające, a tylko 47% zapytań doczekuje się odpowiedzi? To słabo. A przecież każdy to potencjalny klient. Nie ma co w tej sytuacji myśleć o Twitterze. Tam wszystko obraca się wokół dyskusji. Trzeba mieć na to czas. [ odpowiedz ] [ cytuj ]