Co czeka social media w 2014 r.?
2014-02-12 10:01
Co czeka social media w 2014 r.? © ra2 studio - Fotolia.com
Przeczytaj także: Social marketing: Facebook zmusza biznes do wysiłku
Quo Vadis to ankieta przeprowadzana co roku przez pracowników agencji Get More Social na temat przyszłości branż: e-commerce, social media i start up. Podsumowania dotyczące poszczególnych branż publikowane są osobno w formie 3 infografik. W tym roku swoimi spostrzeżeniami na temat social media (SM) dzielą się: Rahim Blak z firmy Click Apps, Edwin Zasada z BrainJuice Group, Michał Łewandowski z agencji Walk, Szymon Kowalski z Fanpoint, Hubert Tworkowski z SoTrender, Katarzyna Młynarczyk z Socjomania, Katarzyna Zadworny z K2, Jakub Prószyński prowadzący Pijaru Koksu Blog, Michał Szczerba z agencji Socialyse, Anna Robotycka z FaceAddicted, Yuri Drabent z Lubię To i Krzysztof Kwacz z Get More Social.Co czeka social media w 2014 r.?
Rok 2014 to czas większej integracji social media z innymi elementami marketingowego mixu. – Widzę ten rok jako czas, w którym nie będziemy już oddzielać socialu od digitalu i mediów, jak to miało miejsce do tej pory – mówi Katarzyna Zadworny z agencji K2 – Wreszcie będziemy traktować social jako jedno z narzędzi digitalu. Z tą różnicą, że jedno z ważniejszych, bo będące tkanką łączną – dodaje.
– Social przestanie być traktowany jako jedno z wielu kanałów dotarcia do konsumenta, ale jako obowiązkowa część DNA marki – uważa Michał Szczerba z agencji Socialyse. – Pokolenie Y czy dorastające już i bardziej skrajne w podejściu do reklamy pokolenie Z nie będą już tylko ciekawostką w ofertach, ale grupą której zwrócimy należyty szacunek – podsumowuje.
– Zaobserwujemy coraz większe znaczenie social media w budowaniu spójnej strategii content marketingowej. SM stanie się najlepszym miejscem pierwszego kontaktu z klientem ze względu na możliwość coraz dokładniejszego targetowania – uważa Szymon Kowalski z agencji Fanpoint.
fot. ra2 studio - Fotolia.com
Co czeka social media w 2014 r.?
– Nastąpi też dywersyfikacja kanałów i ogromny wzrost ruchu i aktywności w sektorze video on demand, z YouTube na czele, spowodowane przesunięciem dużej liczby osób z tradycyjnej telewizji do oglądania video w sieci – mówi Krzysztof Kwacz z Get More Social. – Już teraz duże telewizje komercyjne wykorzystują te kanały do pokazywania rozszerzonych wersji programów dostępnych w TV ( Kuba Wojewódzki, Lekarze ect.) Masowo rosnące ilości subskrybentów kanałów YT w Polsce i przekroczenie magicznego miliona subów przez SA Wardęga są pierwszymi oznakami tego trendu – dodaje.
– Social to część digitalu, który to z kolei stanowi jedno z szeroko pojmowanych narzędzi marketingowych. Dlatego swoje nadzieje na 2014 pokładam w postępującym rozwoju i edukacji rynku social media - zarówno marketerów, jak i osób oferujących usługi SM – mówi Michał Lewandowski z agencji Walk.
– Oby też rozwinęła się nam umiejętność rozróżnienia pomiędzy kanały socialowe warte uwagi i pasujące do marki, a nowinki o cechach komety, sprzedawane z zapałem przez agencje – dodaje Anna Robotycka z agencji FaceAddicted.
Kasa i wpływy
– Rok 2014 to nie tylko kontynuacja trendów z 2013., ale również czas przemiany mediów społecznościowych w paid media – mówi Jakub Prószyński prowadzący Pijaru Koksu Blog. – Facebook już to robi, pytanie tylko kiedy Twitter i Pinterest otworzą swoje biura reklamowe nad Wisłą? – dodaje. – Wszystkie zmiany algorytmu Facebooka, gdzie odbywa się 90% działań nazwanych w Polsce social mediami, prowadzą ku jednemu. - marketerzy jeszcze bardziej będą musieli otworzyć portfele – potwierdza Edwin Zasada z BrainJuice Group.
– Czasy "taniego" socialu ostatecznie przeminą, a przyszły rok brutalnie przypomni o konieczności płatnego budowania zasięgów. Na media, które przełożą się na początkowy "boost" kampanii, czy długotrwałe utrzymanie konsumenta, będziemy wydawać coraz więcej, szukając firm, które będą potrafiły skutecznie i z głową optymalizować te koszty – komentuje Michał Szczerba z Socialyse.
Klienci zdają się to rozumieć. – Rok 2013 to więcej graczy, więcej ścisku w komunikacji, ale i więcej pieniędzy i dojrzalsze myślenie o contencie i obecności w społecznościach. – podsumowuje Yuri Drabent z agencji Lubię To – Trend polegający na alokowaniu w socialu większych pieniędzy będzie nam towarzyszył też w 2014 r. – dodaje.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)
-
Konto usunięte / 2014-02-17 22:19:21
W 2014 roku social media stanie się dla wielu firm integralną częścią całościowej strategii marketingowej łączącej pozycjonowanie, reklamy typu display, marketing video i inne.
Social media marketing w 2014 roku wywrze istotny wpływ na pozostałe kanały komunikacji marek prowadząc do ich humanizacji i harmonizacji działań z potrzebami społeczności potencjalnych klientów. Więcej: http://websoul.pl/blog/social-media-w-polsce-podsumowanie-2013-roku-i-prognozy-na-2014 [ odpowiedz ] [ cytuj ]