Internauci a jakość usług telekomunikacyjnych
2014-04-20 00:12
![Internauci a jakość usług telekomunikacyjnych [© Picture-Factory - Fotolia.com] Internauci a jakość usług telekomunikacyjnych](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/uslugi-telekomunikacyjne/Internauci-a-jakosc-uslug-telekomunikacyjnych-135849-200x133crop.jpg)
95% internautów deklaruje korzystanie z sieci komórkowej © Picture-Factory - Fotolia.com
Przeczytaj także: Internet za granicą od T-Mobile
- Realizując ten projekt badawczy mieliśmy na celu zalezienie odpowiedzi na trzy pytania. Po pierwsze – w jakim stopniu internauci są zadowoleni z jakości usług świadczonych przez dostawców telekomunikacyjnych. Po drugie – starliśmy się nakreślić postawy respondentów wobec różnych form reklamowych wykorzystywanych przez branżę. Po trzecie – wskazać czynniki determinujące decyzję o zmianie dostawcy usług – mówi Beata Magdziarz, Account and Affiliate Manager LeadR Sp. z o. o.Jak pokazują wyniki polscy internauci, którzy wzięli udział w ankiecie, korzystają zasadniczo z czterech usług telekomunikacyjnych – sieci komórkowej (95%), internetu stacjonarnego (79%) oraz płatnej telewizji w domu (72%). Zaskoczeniem może być informacja, że jedynie 49% respondentów jest użytkownikami internetu mobilnego.
fot. mat. prasowe
Korzystanie z usług telekomunikacyjnych
Jak pokazują wyniki polscy internauci, którzy wzięli udział w ankiecie, korzystają zasadniczo z czterech usług telekomunikacyjnych – sieci komórkowej (95%), internetu stacjonarnego (79%) oraz płatnej telewizji w domu (72%).
Sieci komórkowe
Największą grupę respondentów stanowili klienci Orange (31%), którzy jednakowoż nie są do końca zadowoleni z jakości połączeń, jaką zapewnia operator. Doceniają jednak prędkość internetu. 27% przebadanych osób dzwoni ze swojego telefonu komórkowego za sprawą sieci Play, 24% Plus GSM, a 18% T-Mobile.
O wyborze konkretnego operatora decydują różnorodne czynniki. Play zapewnia bardzo atrakcyjne cenowo oferty, Orange i Plus GSM cieszą się dużym zaufaniem klientów. T-Mobile wybierany jest z uwagi na dużą liczbę znajomych, którzy już są zarejestrowani w sieci.
Internet stacjonarny
79% respondentów, którzy wzięli udział w badaniu posiada dostęp do internetu stacjonarnego. Rynek dostawców wydaje się jednak być bardzo rozdrobniony. Najważniejszymi graczami są: Orange (24%), UPC (14%) i Netia (11%). Blisko połowa respondentów – 48% korzysta z internetu wolniejszego niż 21 Mb/s.
fot. mat. prasowe
Dostawcy internetu stacjonarnego
Najważniejszymi graczami są: Orange (24%), UPC (14%) i Netia (11%). Blisko połowa respondentów – 48% korzysta z internetu wolniejszego niż 21 Mb/s.
- Ankieta przeprowadzona została wśród polskich internautów, którzy z łatwością mogą zapoznać się z opiniami na temat usług świadczonych przez konkretnego przedstawiciela branży telekomunikacyjnej. Pomimo tego, na opinie w sieci, jako czynnik determinujący dostawcę internetu stacjonarnego wskazało jedynie 5% respondentów. Nawet zdanie znajomych nie mają większego znaczenia – liczą się one jedynie na 9% przebadanych – mówi Albert Hupa, Prezes Zarządu IRCenter.
Cały czas najważniejszym czynnikiem determinującym skorzystanie z oferty konkretnego dostawcy internetu stacjonarnego jest jego dostępność w konkretnej lokalizacji. Wskazuje na nią blisko połowa (46%) respondentów. Ważna jest także cena usługi (38%) oraz prędkość łącza (29%).

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (2)