Marketing SMS skutecznym narzędziem w kampaniach firm
2014-05-27 13:42
Marketing SMS skutecznym narzędziem © bloomua - Fotolia.com
Przeczytaj także: 15 trendów w marketingu w 2022 roku
Konwersja sprzedażowa w przeprowadzonych kampaniach SMSAż 58,9% spośród badanych przedsiębiorców zadeklarowało konwersję sprzedażową powyżej 30%. Jak przekonuje Artur Sadowski, CEO w Platformie SerwerSMS.pl, taki wynik jest nieosiągalny dla niektórych kanałów marketingowych. Dodatkowo SMS marketingowy charakteryzuje się uniwersalnością – wysoka konwersja widoczna jest w różnych branżach. W ujęciu procentowym konwersję sprzedażową powyżej 81% zadeklarowało 11,4% firm. W zakresie 61-80% oscylowała ona w przypadku 20,1% przedsiębiorstw, z kolei 27,4% z nich stwierdziło, że mieściła się w przedziale 31- 60%.
fot. mat. prasowe
Średnia konwersja w przeprowadzonych kampaniach SMS
Najwyższa ocena konwersji sprzedażowej dzięki marketingowi SMS została odnotowana w branży telekomunikacyjnej i informatycznej. 43,3% przebadanych firm z tego sektora oceniło ją jako bardzo dobrą. Również w tej branży w porównaniu do pozostałych widoczny jest najwyższy odsetek firm (13,6%), które oceniały średnią konwersję na poziomie powyżej 81%.
Ocena skuteczności marketingu SMS
Wśród klientów korzystających z marketingu SMS 38,8% oceniło jego skuteczność jako bardzo dobrą, 40,6% jako dobrą, a 18% jako satysfakcjonującą. Zdecydowana większość badanych firm (86%) deklaruje gotowość ponownego skorzystania z marketingu SMS w przyszłości, natomiast 12,9% stwierdziło, że być może z niego skorzysta.
Najwyższy odsetek firm deklarujących wykorzystywanie marketingu SMS w przyszłości odnotowano w branżach: odzieżowej, motoryzacyjnej i administracji państwowej – przekraczał on 90%. Najmniejszy z kolei widoczny był w branżach: meblowej, budowlanej i energetycznej, ale i tak wynosił 62,5%. W przypadku większości firm (62,4%) kampanie marketingu SMS traktowane były jako narzędzie uzupełniające. Co czwarta firma korzystała z masowej wysyłki SMS-ów po raz pierwszy, natomiast dla 11,2% był to główny kanał marketingu sprzedażowego.
fot. mat. prasowe
Rola marketingu SMS w kampaniach marketingowych firm
Aż 41,2% firm z branży spożywczej traktuje kampanie SMS jako główne narzędzie marketingu sprzedażowego. W przypadku branży odzieżowej odsetek ten wynosi 20%. Z kolei jako narzędzie uzupełniające, kampanie SMS były wykorzystane przez 75% firm z branży sportowej i rozrywkowej. Jako nowość i element testu sprawdzającego wykorzystało je 66,7% firm z sektora rolnego i 37,5% przedsiębiorstw z sektora budowlanego.
Jak mówi Daniel Zawiliński, CMO w Platformie SerwerSMS.pl, skuteczność i popularność SMS marketingu to nie tyle tendencja wyjątkowa dla Polski, co potwierdzenie międzynarodowych trendów, które wskazują, że narzędzia i urządzenia mobilne staną się niebawem jednym z kluczowych platform walki o konsumenta.
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)