Facebook w Polsce V 2014
2014-06-17 13:51
Facebook w Polsce V 2014 © vege - Fotolia.com
Przeczytaj także: Facebook w Polsce II 2014
26 maja był dniem, w którym administratorzy opublikowali najwięcej wpisów – 21% z nich dotyczyło Dnia Matki. Co jeszcze działo się na Facebooku w minionym miesiącu?fot. mat. prasowe
Fanpage Trends maj
Najbardziej angażujące strony
Donatan i Cleo w rankingu najbardziej angażujących stron zanotowali gigantyczne wzrosty i awansowali odpowiednio o 84. i 62. pozycje, spychając z pierwszego miejsca Ewę Chodakowską. Imponujący jest również majowy wzrost liczby ich fanów. Donatanowi przybyło ponad 248 tys. zwolenników, Cleo natomiast – ponad 452 tys. Zyskiwali więc odpowiednio ponad 8 tys. oraz ponad 14,5 tys. polubień dziennie. Dla porównania, stronie Serca i Rozumu, która zajmuje pierwsze miejsce pod względem liczby fanów, każdego dnia przybywało "tylko" 120 nowych sympatyków. Janusz Korwin-Mikke zyskał w maju blisko 130 tys. zwolenników, co stawia go na trzecim miejscu pod względem największej zmiany liczby fanów. Chodakowskiej z kolei przypadło 1. miejsce w rankingu średniej dziennej liczby „osób, które o tym mówią”.
fot. mat. prasowe
Najbardziej angażujące strony
Customer service na Facebooku
W maju operatorzy telekomunikacyjni kolejny raz zaskoczyli tempem udzielania odpowiedzi na pytania użytkowników. Plus, będący liderem w badanym okresie, na posty użytkowników odpowiadał po niecałych 3 minutach od opublikowania.
fot. mat. prasowe
Szybkość udzielania odpowiedzi
Zaangażowanie użytkowników spada
W maju profile na Facebooku w Polsce uzyskały ponad 17 mln nowych polubień, użytkownicy ponad 52 mln razy kliknęli w "Lubię to", dodali 5 mln komentarzy oraz napisali ponad 248 tys. postów. Analizy Sotrendera pokazują jednak jasno: zaangażowanie użytkowników spada, a stronom coraz trudniej jest do nich dotrzeć z bezpłatną komunikacją. W ubiegłym miesiącu najpopularniejsze posty z aż 54% stron zawierały zdjęcia, które stosunkowo najłatwiej angażują użytkowników. Jednak w maju, w porównaniu do grudnia br., posty zobaczyło o 5% więcej fanów. Mimo wszystko radość z tego powodu byłaby nieuzasadniona – u źródeł leży bowiem zasięg płatny, który po raz pierwszy na przełomie stycznia i lutego przewyższył zasięg organiczny. Jego wzrost nie oznacza jednak wzrostu przeciętnego zaangażowania.
fot. mat. prasowe
Zmiany zasięgu i zaangażowania użytkowników
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)