Po tanie bilety lotnicze w styczniu
2014-06-25 11:11
Po tanie bilety lotnicze w styczniu © castelberry - Fotolia.com
Przeczytaj także: Bilety lotnicze: Azja za pół ceny
Okazuje się, że strony WWW tanich przewoźników cieszą się największą popularnością wśród tureckich internautów. W 2013 roku odwiedziło je blisko 6 proc. użytkowników sieci. To niemal dwa razy więcej niż w Polsce, gdzie na witryny tanich linii lotniczych weszło 3,4 proc. internautów. Z kolei w Danii z badanych stron skorzystało 5,2 proc. użytkowników sieci (dane miesięczne, uśrednione za cały 2013 rok).W styczniu i wrześniu największe zainteresowanie
Analizy wykazały także, że zarówno w Polsce, jak i Danii strony www tanich linii lotniczych przeżywają największe oblężenie w styczniu. Natomiast w grudniu cieszą się najmniejszą popularnością. Inaczej jest w Turcji. Tam badane strony cieszą się największą popularnością we wrześniu, podczas gdy w lutym liczba odwiedzających je internautów jest już dwukrotnie niższa i jednocześnie najniższa w skali roku.
fot. mat. prasowe
% internautów, którzy odwiedzili w 2013 r. strony lowcostowych przewoźników - Dania
E-podróżnicy to osoby w wieku 55+ lub 25-34
Kim są e-podróżnicy polujący na tanie bilety lotnicze? Okazuje się, że w Danii 34 proc. z nich to internauci powyżej 55 roku życia. Z kolei w Polsce średnio 40 proc. użytkowników sieci odwiedzających analizowane strony WWW ma od 25 do 34 lat. Podobnie w Turcji, gdzie internauci z tej grupy wiekowej stanowią średnio 38 proc. wszystkich użytkowników analizowanych serwisów.
Jak wynika ze statystyk prowadzonych przez Zrzeszenie Europejskich Przewoźników Niskokosztowych (ELFAA. European Low Fares Airline Association), w 2013 roku tanie linie lotnicze obsłużyły 216 milinów pasażerów i zrealizowały ponad 4,5 tys. lotów. Z kolei według raportu York Aviation, firmy, która doradza branży lotniczej, jak optymalizować biznes, w 2010 roku przewoźnicy oferujący tanie linie lotnicze posiadali 38 proc. udziału we wszystkich lotach w Europie.
fot. mat. prasowe
% internautów, którzy odwiedzili w 2013 r. strony lowcostowych przewoźników - Polska
fot. mat. prasowe
% internautów, którzy odwiedzili w 2013 r. strony lowcostowych przewoźników - Turcja
Informacje o badaniu
Dane pochodzą z międzynarodowego badania realizowanego w firmie Gemius w 36 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (gemiusAudience). Jego celem jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników Internetu oraz sposobu, w jaki korzystają z sieci, zarówno stron www, materiałów audio i wideo, jak i aplikacji mobilnych. Badanie jest prowadzone zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. W Polsce jest realizowane pod nazwą Megapanel PBI/Gemius.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)