eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaNajczęściej cytowane media VII 2014

Najczęściej cytowane media VII 2014

2014-08-28 12:22

Najczęściej cytowane media VII 2014

Prasa najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce © Pio Si - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (10)

Jak wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów, najczęściej cytowanymi mediami w lipcu 2014 r. były: Wprost, Rzeczpospolita i Gazeta Wyborcza. Za nimi uplasował się TVN24. Wśród stacji radiowych liderem pozostaje RMF FM, natomiast wśród portali internetowych na pierwsze miejsce powrócił onet.pl.

Przeczytaj także: Monitoring mediów: cytowania VII 2014

Prasa


W rankingu najczęściej cytowanych mediów w dalszym ciągu przodują tytuły prasowe. Pierwsze miejsce zajął tygodnik Wprost, na drugiej pozycji znalazła się Rzeczpospolita, na trzeciej – Gazeta Wyborcza.

fot. mat. prasowe

Najbardziej opiniotórcze media

Najczęściej cytowanym medium w lipcu był tygodnik Wprost


fot. mat. prasowe

Najbardziej opiniotórcze tytuły prasowe

Wśród tytułów prasowych liderem lipcowego zestawienia został Wprost przed Rzeczpospolitą i Gazetą Wyborczą


Wśród najczęściej cytowanych tygodników i dwutygodników pierwsze miejsce zajął Wprost. Natomiast miesięcznikiem, na który najczęściej powoływały się inne media, był Forbes.

fot. mat. prasowe

Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki

Wprost był w lipcu najbardziej opiniotwórczym tytułem w kategorii "tygodniki i dwutygodniki"


fot. mat. prasowe

Najbardziej opiniotórcze miesięczniki

Najczęściej cytowanym miesięcznikiem w lipcu był Forbes. Drugie miejsce należało do Pani.


Telewizja


W kategorii stacje telewizyjne najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie TVN24.

fot. mat. prasowe

Najbardziej opiniotwórcze stacje telewizyjne

Wśród stacji telewizyjnych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie TVN24.


Radio


Spośród rozgłośni radiowych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie RMF FM.

fot. mat. prasowe

Najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe

W kategorii "stacje radiowe" zwycięzcą został RMF FM przed TOK FM


Portale internetowe


Wśród najczęściej cytowanych portali na pierwszym miejscu sklasyfikowano onet.pl, natomiast na drugim – SportoweFakty.pl.

fot. mat. prasowe

Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe

W lipcowym zestawieniu onet.pl wrócił na pozycję lidera z nieznaczną przewagą nad sportowefakty.pl


Media ekonomiczne


Najczęściej przywoływanym medium ekonomicznym był Puls Biznesu. Najczęściej cytowanym portalem został wnp.pl, a telewizją – TVN 24 Biznes i Świat.

fot. mat. prasowe

Najbardziej opiniotórcze media biznesowe

Najczęściej przywoływanym medium ekonomicznym był Puls Biznesu z dużą przewagą nad zajmującym drugie miejsce miesięcznikiem Forbes.


Media regionalne


Polska Dziennik Zachodni był w analizowanym okresie najczęściej cytowanym medium regionalnym.

fot. mat. prasowe

Najbardziej opiniotwórcze media regionalne

"Polska Dziennik Zachodni" był w lipcu najczęściej cytowanym medium regionalnym


Informacje o badaniu


Badanie przeprowadzono na podstawie 5 326 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 do 31 lipca 2014 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 5 400 razy (3256 razy w prasie, 1127 w telewizji i 1017 w radio).

Analiza obejmuje ponad 900 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN CNBC, TVN TURBO, POLSAT, Polsat News, TV BIZNES, TV4) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Radio PiN, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM).
Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji, w których pojawiały się nazwy mediów: prasowych, portali internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.

UWAGA: Badanie nie obejmuje cytowań opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.


oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: