Najczęściej cytowane media VII 2014
2014-08-28 12:22
Prasa najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce © Pio Si - Fotolia.com
Przeczytaj także: Monitoring mediów: cytowania VII 2014
Prasa
W rankingu najczęściej cytowanych mediów w dalszym ciągu przodują tytuły prasowe. Pierwsze miejsce zajął tygodnik Wprost, na drugiej pozycji znalazła się Rzeczpospolita, na trzeciej – Gazeta Wyborcza.
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotórcze media
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotórcze tytuły prasowe
Wśród najczęściej cytowanych tygodników i dwutygodników pierwsze miejsce zajął Wprost. Natomiast miesięcznikiem, na który najczęściej powoływały się inne media, był Forbes.
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotórcze miesięczniki
Telewizja
W kategorii stacje telewizyjne najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie TVN24.
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze stacje telewizyjne
Radio
Spośród rozgłośni radiowych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie RMF FM.
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe
Portale internetowe
Wśród najczęściej cytowanych portali na pierwszym miejscu sklasyfikowano onet.pl, natomiast na drugim – SportoweFakty.pl.
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe
Media ekonomiczne
Najczęściej przywoływanym medium ekonomicznym był Puls Biznesu. Najczęściej cytowanym portalem został wnp.pl, a telewizją – TVN 24 Biznes i Świat.
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotórcze media biznesowe
Media regionalne
Polska Dziennik Zachodni był w analizowanym okresie najczęściej cytowanym medium regionalnym.
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze media regionalne
Informacje o badaniu
Badanie przeprowadzono na podstawie 5 326 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 do 31 lipca 2014 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 5 400 razy (3256 razy w prasie, 1127 w telewizji i 1017 w radio).
Analiza obejmuje ponad 900 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN CNBC, TVN TURBO, POLSAT, Polsat News, TV BIZNES, TV4) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Radio PiN, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM).
Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji, w których pojawiały się nazwy mediów: prasowych, portali internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.
UWAGA: Badanie nie obejmuje cytowań opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)