SMS Premium w sprawie promocji? Polki są na "tak"
2014-10-28 11:58
Kobety napędzają rynek SMS © dandyandy - Fotolia.com
Przeczytaj także: SMS Premium: nieuczciwe praktyki rynkowe
„Polki SMS-ują na potęgę, 81% informowało za pomocą SMS-a o ważnych wydarzeniach ze swojego życia. W czasach dynamicznego rozwoju aplikacji mobilnych, panie wykazują przywiązanie do komunikacji SMS, którą wybrało 73% ankietowanych. Co trzecia Polka chciałaby otrzymywać SMS-em informacje od instytucji publicznych. SMS-y wysyłane przez urzędy miejskie są w Polsce coraz popularniejsze. Znalazły zastosowanie np. w Tychach, gdzie od 4 lat działa system informujący o wydarzeniach w mieście. Z badania Komunikacja SMS w Polsce wynika, że ponad 25% badanych Polek korzystało już z SMS-ów Premium. Mają one wiele zastosowań w biznesie i reklamie w tym m.in. za ich pośrednictwem można wspierać organizacje charytatywne. Tego typu aktywność potwierdziło zdecydowanie więcej kobiet niż mężczyzn, (odpowiednio 63,7% do 45,5%)” – komentuje Tomasz Szymanowski, rzecznik prasowy SerwerSMS.pl
Ponad 40% kobiet jest zainteresowanych otrzymywaniem SMS-ów o promocjach i rabatach. Są to cenne informacje przede wszystkim dla podmiotów z branży e-commerce oraz dla tradycyjnych sklepów, ponieważ 8 na 10 ankietowanych Polek twierdzi, że SMS Premium z informacją o promocji zachęciłby je do zakupów.
fot. mat. prasowe
Czy korzysta Pani z aplikacji komunikatorów mobilnych na swoim smartfonie?
„Biorąc pod uwagę, że zakupy w sieci robi w Polsce blisko co druga kobieta, to wiadomość SMS Premium o promocji jest szansą dla e-sklepów na zdobycie nowych klientów. Kobiety należą do grupy najbardziej lojalnych konsumentów, przywiązują się do marek, a zakupy robią regularnie. Wśród najczęściej kupowanych przez panie produktów znajdują się artykuły dla dzieci, kosmetyki oraz sprzęt elektroniczny. Polacy w ostatnich latach stają się coraz bardziej świadomymi użytkownikami internetu. Korzystają z płatności mobilnych wykorzystując do tego smartfony i tablety. Za największe zalety zakupów online uważamy: możliwość dostawy do domu, oszczędność czasu, szeroki wybór produktów, możliwość złożenia zamówienia o dowolnej porze i konkurencyjne ceny. Coraz częściej przed zakupem monitorujemy ceny produktów, aby znaleźć dla siebie najkorzystniejszą ofertę. Pod tym względem doganiamy naszych zachodnich sąsiadów. Jest więc o co zawalczyć, ponieważ rynek e-commerce wciąż jest nienasycony. Łączny przychód ze sprzedaży online w 2013 roku sięgnął w naszym kraju 5,2 miliarda euro, w porównaniu do 4,1 miliarda euro rok wcześniej ” – podsumowuje Artur Sadowski, CEO w Platformie Spyllo.pl
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)
-
Imaginacja / 2014-12-14 18:57:32
Co tu ukrywać, to raczej znana prawda, że kobiety są bardziej łase na promocje ;) Faktycznie, nawet ja sama w swojej działalności zauważam, że więcej kobiet zapisuje się na newsletter. W sumie to klient tylko na tym zyskuje, bo do zakupy przecież taki sms nie zobowiązuje, ale w razie potrzeby, ta informacja trafia szybko do odbiorcy, jest to wygodne. Może należałoby zastanowić się, jak przekonać także panów do tego sposobu komunikacji? ;) [ odpowiedz ] [ cytuj ]