Retargeting: 5 pytań i odpowiedzi, które pomogą Ci wybrać jego rodzaj
2014-12-22 00:30
Jak wybrać rodzaj retargetingu? © Coloures-pic - Fotolia.com
Przeczytaj także: Jaki retargeting jest odpowiedni dla Twojego biznesu?
5 pytań na jakie pytania warto odpowiedzieć, aby skutecznie dobrać rodzaj komunikacji i technologii w ramach retargeting:-
Jakie są statystyki strony www? ilu użytkowników miesięcznie odwiedza stronę?
Generalnie, im mniejsze statystyki tym bardziej zastosowanie znajdują prostsze warianty retargetingu. Niektóre z technologii wymagają określonej liczby danych – użytkowników, wizyt, transakcji, aby optymalnie działać, lub aby w ogóle opłacało się je implementować. Szczególnie przy wdrażaniu retargetingu dynamicznego. Sugerowana minimalna liczba użytkowników to 20 tys. UU/miesięcznie, a w przypadku niektórych technologii od 100 tys UU. Jeżeli prowadzimy sprzedaż online, warto także sprawdzić miesięczną liczbę transakcji, współczynnik konwersji oraz średnią wartość koszyka zakupowego. Dobrze jest analizować te statystyki łącznie dla całej witryny oraz w rozbiciu na poszczególne źródła ruchu. Z jednej strony te informacje będą wymagane, jeżeli chcemy rozliczać się z dostawcą w modelu CPS, za wygenerowaną sprzedaż, a z drugiej strony pomogą nam określić potencjał retargetingu oraz stawki za kupno powierzchni reklamowej, jakie jesteśmy w stanie zaakceptować. -
Jak bardzo nasza oferta jest zdywersyfikowana, różnorodna?
Jeżeli nasza oferta jest mało zróżnicowana, nie mamy wielu kategorii produktowych, koncentrujemy się głownie na jednym, lub kilku kluczowych produktach/usługach, to z powodzeniem wystarczy dobrze skonfigurowany retargeting statyczny lub segmentowy. Im oferta lub proces zakupowy są bardziej rozbudowane wówczas możemy testować większą liczbę scenariuszy retargetingowych i skłaniać się ku dynamicznej personalizacji przekazu reklamowego. -
Jaka stawka będzie odpowiednia?
Z pewnością wielu marketerów odpowiedziałoby, że najniższa;)!
Oczywiście, natomiast trzeba mieć świadomość tego, że im wyższe ustawimy stawki dla retargetingu, tym szybciej i do większego grona naszych użytkowników dotrzemy z ponownym przekazem reklamowym. Wyznaczenie za niskich stawek, uniemożliwia nam skuteczne kupowanie powierzchni reklamowej, ograniczając możliwości emisji oraz powoduje, że nie wykorzystujemy w pełni potencjału technologii remarketingowych.
Oczywiście należy pamiętać, aby była to stawka, która jest opłacalna i rentowna z punktu widzenia biznesowego. W przypadku e-sklepów, czy firm o zróżnicowanej marżowo ofercie, dobrym rozwiązaniem jest kategoryzacja stawek dla poszczególnych grup produktowych. -
Jakie są USP (unique selling proposition) mojego produktu, usługi?
Znalezienie i wylistowanie cech, które wyróżniają naszą ofertę, czyli jej unikalnych zalet jest niezwykle ważne. Pozwala nam bowiem na budowanie wielu scenariuszy komunikacji. Możemy wówczas eksponować kolejne walory oferty, dzięki czemu zwiększamy szanse na trafienie w oczekiwania i preferencje użytkownika. -
Na jaki okres planuję wdrożyć retargeting?
Ważne jest również, aby uzmysłowić sobie, że retargeting, to narzędzie, które najlepiej sprawdza się, jako stały element komunikacji z użytkownikami. Nawet okresy testowe dobrze jest wyznaczyć na kilka miesięcy. Dłuższy okres pozwala faktycznie odkryć potencjał, jaki drzemie w tej formie targetowania reklamy. Mamy również szansę przetestować wiele różnych scenariuszy retargetingowych, wariantów personalizacji kreacji, aby docelowo dobrać te najskuteczniejsze. Szczególnie w przypadku retargetingu dynamicznego czas i ilość danych to kluczowe elementy, pozwalające dobrać odpowiednie mechanizmy personalizacji kreacji, czy budowania profili zachowań itd.
Mateusz Sobieraj, z agencji interaktywnej
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)