Ferie zimowe w mediach
2015-02-17 10:00
Przeczytaj także: Media tradycyjne coraz chętniej korzystają z social media
Dzieci, instytucje publiczne i rozrywka – ferie w mediach
Ferie zimowe były gorącym tematem wśród użytkowników internetu jeszcze przed ich rozpoczęciem. Instytut Monitorowania Mediów zbadał ponad 10 tys. wzmianek o feriach zimowych, które ukazały się online w ciągu miesiąca. Z analizy danych wynika, że o feriach zimowych z największą częstotliwością pisały serwisy i portale o profilu ogólnoinformacyjnym, a w dalszej kolejności – strony, skierowane do konkretnej grupy docelowej. Spośród przeszło 10 tys. zgromadzonych przez IMM wycinków, jedynie 23% publikacji ukazało się w mediach tematycznych, podczas kiedy aż 77% – w ogólnoinformacyjnych. Uwzględniając podział na branże, różne propozycje spędzenia czasu wolnego od nauki najchętniej przedstawiały urzędy, samorządy i instytucje publiczne (4%), portale, skierowane do dzieci i rodziców (4%) oraz kulturalno-rozrywkowe (4%). Takie informacje, pozyskane dzięki narzędziom do monitoringu mediów, mogą w znaczący sposób ułatwić dotarcie do potencjalnego klienta: ośrodkom wypoczynkowym, biurom podróży, centrom kulturalno-sportowym czy animatorom czasu wolnego. Wiedza ta pozwala odnaleźć potencjalnego odbiorcę w gąszczu komunikacyjnym, lepiej poznać jego potrzeby i odpowiednio szybko na nie zareagować.
Warto podkreślić, że te media tematyczne, które najczęściej pisały o feriach, mają charakter prospołeczny i aktywizują młodych. Promowały one program edukacyjny, kulturalny i sportowy wśród przedszkolaków oraz nastolatków, wielokrotnie wspominając nie tylko o komercyjnych, ale także bezpłatnych formach wypoczynku w mieście.
fot. mat. prasowe
Udział publikacji na temat ferii zimowych w podziale na profil medium
Największa liczba publikacji na temat ferii znalazła się w mediach o charakterze ogólnoinformacyjnym.
Na których portalach szukać porad i inspiracji?
Wśród portali największą aktywność w obszarze ferii zimowych przejawiały: serwis parentingowy CzasDzieci.pl (28%), należąca do Mediów Regionalnych Strefaimprez.pl (23%) i serwis informacyjny Podlasie24.pl (20%), wyprzedzając stronę z ofertą kulturalną dla najmłodszych Qlturka.pl (16%) i podkarpacki wortal Galicjusz.pl (13%). Internet w dalszym ciągu pozostaje źródłem inspiracji i przestrzenią, której uzytkownicy szukają odpowiedzi na pytanie, jak zorganizować zimowy wypoczynek.
fot. mat. prasowe
TOP 5 - miejsca publikacji artykułów o feriach zimowych
Największą aktywność w obszarze ferii zimowych przejawiał serwis parentingowy CzasDzieci.pl, gdzie ukazało się 28% publikacji.
Zarówno w miastach, jak i sferze wirtualnej nie brakuje alternatywnych pomysłów na spędzanie zimy. W samej stolicy działało 16 lodowisk, a dodatkowo warszawiacy, podobnie jak w latach ubiegłych, korzystali z własnego orczyka – Stoku Narciarskiego Szczęśliwice. Oprócz propozycji udziału w warsztatach i turniejach oraz ofert ośrodków sportowych, pojawiały się także bardziej nietypowe opcje na wyjście z domu.
W Białym Dunajcu odbyła się Parada Gazdowska, której atrakcję stanowiły zawody w skiringu – sport ten wywodzi się ze Skandynawii, a w jego podhalańskiej odmianie narciarz jest ciągnięty przez konia. W Bielsku-Białej można było wziąć udział w biegu na jednej narcie, natomiast w Rzeszowie atrakcje dla najmłodszych przygotował… Instytut Pamięci Narodowej. Ranking Top 5 portali z publikacjami o feriach zimowych zawiera serwisy regionalne. Cieszą się one zaufaniem wśród społeczności lokalnej i prawdopodobnie stanowią dla niej ważny punkt odniesienia pod względem wyboru miejsca i sposobu na relaks.
![Ostatnie Pokolenie w mediach [© Freepik] Ostatnie Pokolenie w mediach](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/Ostatnie-Pokolenie/Ostatnie-Pokolenie-w-mediach-263724-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)