eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaWybory prezydenckie 2015 w mediach

Wybory prezydenckie 2015 w mediach

2015-04-23 12:49

Wybory prezydenckie 2015 w mediach

Wybory prezydenckie 2015 w mediach © niyazz - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Kampanie wyborcze dobiegają końca, coraz mniej czasu zostało by zadecydować, na kogo głosować. Sondaże wskazują coraz dokładniejsze prognozy, a media komentują każdy krok kandydatów na prezydenta Polski. Główni bohaterowie natomiast wykorzystują ostatnie chwile na dodatkowe działania w kampaniach wyborczych. Ich popularność medialna jednak nie w każdym przypadku idzie w parze z szacowanym poparciem wyborców, dlatego Instytut Monitorowania Mediów sprawdził między innymi: liczbę i wartość publikacji, opinie użytkowników mediów społecznościowych oraz najpopularniejsze źródła dyskusji.

Przeczytaj także: Podatek obrotowy w social media

Sondaż medialny


To już ostatnie tygodnie przed dniem wyborów prezydenckich 2015, uwaga mediów skupiona jest zatem na kandydatach zajmujących najwyższe miejsca w sondażach i rankingach. Zgodnie z badaniem przeprowadzonym metodą CATI przez TNS Polska, potencjalni wyborcy stawiają na Bronisława Komorowskiego (46% poparcia), Andrzeja Dudę (24% poparcia), Pawła Kukiza (6%), Janusza Korwin-Mikkego (4%) oraz Magdalenę Ogórek (3%). Zgodnie z analizą Instytutu Monitorowania Mediów największą uwagę mediów utrzymali ci sami kandydaci, lecz w nieco innej konfiguracji. Pierwsza dwójka prowadzi także w zestawieniu największej liczby publikacji z okresu od 1 lutego do 10 kwietnia: Bronisław Komorowski (32% wszystkich publikacji, czyli prawie 150 tys. wzmianek) oraz Andrzej Duda (19% – ponad 80 tys.), tutaj jednak podobieństwa się kończą. Na trzecim miejscu podium medialnego znalazł się bowiem nie Paweł Kukiz (6% - ok. 27 tys. wzmianek), lecz Janusz Korwin-Mikke (9% – ok. 40 tys.), a miejsce piąte, zamiast Magdaleny Ogórek (5% – ok. 25 tys.), zajął Janusz Palikot (6% wzmianek – ok. 26 tys.). Łącznie w ciągu ponad 2 miesięcy pojawiło się ok. 420 tys. wzmianek w mediach o wszystkich kandydatach.

Pretendenci do objęcia najwyższego państwowego urzędu, którzy zakwalifikowali się do pierwszej piątki rankingu IMM, osiągnęli szczególnie atrakcyjne wyniki w tym samym okresie, czyli pomiędzy 9 i 15 lutego – w czasie emisji przemówień wyborczych poszczególnych kandydatów. Kolejne ożywienie mediów nastąpiło miesiąc później, lecz już nie dla każdego kandydata z podobnym natężeniem. Na pierwszy plan między 9 i 15 marca wysunął się w prasie, na portalach internetowych i w social mediach obecny prezydent Polski - Bronisław Komorowski, który uzyskał wynik podobny do tego sprzed miesiąca, czyli ok. 20 tys. publikacji w ramach 1 tygodnia. Prezydent zanotował także największy spadek zainteresowania mediów na początku marca, podobnie Andrzej Duda. Natomiast publikacje na temat ich konkurentów utrzymywały się przez ok. 2 miesiące na dość wyrównanym poziomie.

fot. mat. prasowe

Kandydaci na prezydenta 2015 - sondaż i liczba publikacji

Bronisław Komorowski wygrywa zarówno w sondażu, jak i pod względem popularności w mediach


fot. mat. prasowe

Publikacje w czasie

Między 9 a 15 lutego miała miejsce emisja przemówień wyborczych poszczególnych kandydatów, co przełożyło się na wyższe zainteresowanie mediów

 

1 2

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: