Sprzedaż bezpośrednia 4 proc. w górę
2015-04-29 10:40
Przeczytaj także: Sprzedaż bezpośrednia - wygoda, promocje i upominki
2014 rok bez wątpienia dobrze zapisze się w historii polskiego sektora sprzedaży bezpośredniej. Tegoroczny, 4-procentowy wzrost był już kolejnym. Z analizy przeprowadzonej przez Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej wynika, że już od kilku lat zdecydowany prym w sprzedaży bezpośredniej wiodą kosmetyki (67%), chociaż trzeba przyznać, że ich sprzedaż z roku na rok jest coraz mniejsza. Kolejne pozycje przypadły: suplementom diety (10%), AGD (8%), odzieży i akcesoriom (6%), usługom (5%). Chemia gospodarcza – jako nowa kategoria produktowa – w ubiegłym roku odnotowała jednoprocentowy udział w rynku. Spośród dziewięciu tegorocznych kategorii produktowych aż w pięciu przypadkach mogliśmy mówić o wzrostach.fot. mat. prasowe
Kategorie produktów: porównanie 2013 i 2014
Zdecydowany prym w sprzedaży bezpośredniej wiodą nadal kosmetyki, chociaż ich udział zanotował dość spory, 7-procentowy spadek.
W 2014 roku z przedsiębiorstwami sprzedaży bezpośredniej współpracowało 910 tys. osób. To o 10 tys. sprzedawców więcej niż rok wcześniej. Wraz ze wzrostem rynku sprzedaży bezpośredniej i liczby sprzedawców rośnie zapotrzebowanie na usługi w sektorze.
Dane statystyczne potwierdzają, że ożywienie gospodarcze widoczne jest w wielu sektorach polskiej gospodarki, w tym także w branży sprzedaży bezpośredniej. To bardzo pozytywny sygnał, że pomimo zawirowań politycznych wokół Polski i stagnacji w strefie euro, w minionym roku wzrósł optymizm Polaków, co przełożyło się na wzrost konsumpcji. Sprzedaż bezpośrednia jest z każdym rokiem coraz bardziej standaryzowana, a PSSB konsekwentnie walczy z nieuczciwymi firmami sektora. Dzięki temu firmy członkowskie Stowarzyszenia zyskują coraz większe grono zarówno klientów, jak i zainteresowanych współpracą mikroprzedsiębiorców. Szczerze liczę, że bieżący rok będzie równie pomyślny dla naszej branży zarówno pod względem obrotów, jak i rosnącej liczby osób zainteresowanych współpracą z przedsiębiorstwami sektora - mówi Mirosław Luboń, dyrektor generalny PSSB.
![Sprzedaż bezpośrednia: kosmetyki górą [© undrey - Fotolia.com] Sprzedaż bezpośrednia: kosmetyki górą](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/sprzedaz-bezposrednia/Sprzedaz-bezposrednia-kosmetyki-gora-139403-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)