Nie ma dnia bez smartfona
2015-07-20 10:32
Przeczytaj także: BYOD a wyciek danych firmowych
Badanie analizujące codzienne wykorzystanie tabletów i smartfonów objęło swoim zasięgiem grupę 470 respondentów. Uzupełniono je o wywiady indywidualne. Opracowanie przede wszystkim przygląda się:- wzorcom behawioralnych użytkowników urządzeń mobilnych,
- oczekiwaniom konsumentów w zakresie budowania relacji z markami,
- wpływowi, jaki technologie mobilne wywierają na życie konsumentów.
Nie ma dnia bez smartfona
Mobilna rewolucja to wydarzenie niemal na miarę rewolucji przemysłowej, a urządzenia mobilne zmieniają nasze życie w podobnym stopniu, w jaki zrobiło to wprowadzenie elektryczności czy powszechny dostęp do samochodów. Aż 85% respondentów badania przyznaje, że urządzenia mobilne są najważniejszym urządzeniem codziennego użytku, a nawet „centralnym ośrodkiem codziennego życia”.
Raport ujawnia m.in., że:
- 89% badanych uważa, że urządzenia mobilne pozwalają być w stałym kontakcie z bliskimi i mieć natychmiastowy dostęp do informacji o charakterze rozrywkowym i/lub kulturalnym (nadchodzące imprezy towarzyskie, wydarzenia kulturalne itp.),
- według 89%, urządzenia mobilne dają możliwość bycia w łączności ze wszystkim, co dzieje się na świecie,
- 3,3 godziny – średnio tyle czasu każdego dnia użytkownicy poświęcają swoim urządzeniom mobilnym.
Wyzwania dla administratorów serwisów
Dla biznesu ważne jest, że aż 54% badanych uważa, iż mobilne wersje stron internetowych mają ograniczone funkcjonalności i zawierają niewystarczającą ilość informacji. W ich opinii, komunikacja z użytkownikami za pomocą serwisów internetowych to dziś dla biznesu jedna z głównych kwestii do reorganizacji.
Wyzwania dla zarządzających markami i komunikacją
Większość użytkowników urządzeń mobilnych jest otwarta na komunikację z producentami ulubionych produktów. Otwartość dobrze ukazuje powszechna chęć udostępniania danych o sobie oraz gotowość do otrzymywania od producentów różnego rodzaju powiadomień o promocjach, ofercie i innych okazjach zakupowych. Na udostępnianie swojej lokalizacji zgadza się 71% badanych. 64% chętnie otrzyma powiadomienia typu push, w tym e-maile. Aby być w lepszym kontakcie z marką, aż 60% badanych jest gotowych wykorzystywać specyficzne aplikacje. Na powiadomienia SMS godzi się najmniej osób, ale to i tak ponad połowa – 54%.
Powiadomienia SMS i e-mail są przez badanych wskazywane jako bardzo skuteczne wspierające decyzje zakupowe – takiego zdania jest aż 95% badanych. Więcej niż 8 na 10 użytkowników w ciągu ostatnich 6 miesięcy dokonało zakupu na podstawie otrzymanych w ten sposób informacji. Jednak spośród osób niewyrażających zgodny na otrzymywanie wiadomości e-mail niemal połowa (43%) uważa je za uciążliwe. Podobnie jest w przypadku powiadomień SMS jest niska ocena dostarczanych tym kanałem informacji – są one nieprzydatne i nieinteresujące.
fot. mat. prasowe
Co myślą użytkownicy mobilni?
Dla niemal 90 procent badanych urządzenia mobilne oznaczają możliwość bycia na bieżąco z bliskimi i życiem towarzyskim.
Biznes, który chce nadążać za mobilnymi społecznościami ma wiele lekcji do odrobienia. Użytkownicy urządzeń mobilnych wskazują, jak ważne jest dla nich dostosowywanie częstotliwości komunikacji z odpowiednio do ich osobistych preferencji. Wśród użytkowników widać podziały, np. na zwolenników i przeciwników udostępniania firmom informacji o swojej lokalizacji lub wyrażaniu zgody na otrzymywanie powiadomień o ofertach. Producentom trudno będzie zjednać sobie grupę kontestatorów, jeśli nie pokażą, że potrafią budować komunikację przez pryzmat potrzeb i oczekiwań jednostek. W dialogu z klientami powinny pojawiać się wartości doceniane przez konsumentów.
fot. mat. prasowe
Dlaczego konsumenci decydują się na otrzymywanie powiadomień od marki?
80 procent badanych kierowanych jest chęcią zdobycia kuponów rabatowych.
Dobrym przykładem na poparcie tych słów jest fakt, że 53% użytkowników mobilnych „lubi” lub śledzi ulubione marki w mediach społecznościowych, ale 46% uważa, że marki na swoich profilach nie dostarczają istotnych informacji. Jak widać, samo utrzymywanie profilu marki i wypłacanie honorariów agencjom nie wystarcza do tego, by przekonać do siebie połowę społeczeństwa.
![Mobilne trojany szukają nowych metod [© Production Perig - Fotolia.com] Mobilne trojany szukają nowych metod](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/urzadzenia-mobilne/Mobilne-trojany-szukaja-nowych-metod-203437-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)