Wellman gotuje, Facebook wrze, a Lidl zyskuje 1 mln zł
2015-08-27 11:06
Screen ze strony Kuchnialidla.pl © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Wydatki na reklamę sieci handlowych w IIQ 2015 r.
Oficjalna informacja o zakończeniu akcji „Pascal kontra Okrasa” pojawiła się na stronie Kuchnialidla.pl 8 sierpnia i szerokim echem odbiła się w mediach. Prawdziwe informacyjne szaleństwo rozpętało się jednak dopiero kilka dni później w związku z coraz to nowszymi doniesieniami na temat tego, kto zastąpi popularny duet kucharzy.Pierwszym źródłem, który już 14 sierpnia wspomniał o Dorocie Wellman jako nowej twarzy Lidla, był portal Jastrzabpost.pl. Informacja ta doczekała się swojego potwierdzenia dopiero 17 sierpnia. I tylko tego dnia na portalach internetowych, prasie i RTV pojawiło się aż 35 materiałów. Większość z nich pochodziła ze źródeł branżowych – marketingowych, branży spożywczej oraz plotkarskich. W sumie o współpracy Lidla z Wellman w dniach 17-23 sierpnia opublikowano 95 informacji. Ekwiwalent reklamowy materiałów wyniósł 933 tys. złotych.
- Prawie milion złotych musiałaby wydać firma, gdyby chciała wyemitować materiały w TV, radiu i prasie czy zamieścić artykuły sponsorowane na portalach internetowych o takiej samej powierzchni reklamowej – mówi Marlena Sosnowska, rzeczniczka prasowa „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. - Dorota Wellman ma duży potencjał wizerunkowy. Jest charyzmatyczna, a odbiorcy postrzegają ją jako szczerą i bardzo optymistyczną osobę. Brała już udział w kampaniach m.in. marki Dove – dodaje Marlena Sosnowska.
Zawrzało na Facebooku, na Twitterze brak ognia
O nowej kampanii Lidla głośno informowali też internauci na Facebooku. Od momentu potwierdzenia współpracy przez 7 dni na portalu pojawiło się na ten temat 531 wpisów i komentarzy. Fani najaktywniejsi byli 17 sierpnia – wówczas ukazało się prawie 200 wzmianek. Następny przyrost dotyczył 21 dnia miesiąca i związany był z publikacją pierwszego filmu z udziałem Wellman.
fot. mat. prasowe
Liczba publikacji na temat współpracy Doroty Wellman z Lidlem w RTV, prasie i internecie
Natomiast na Twitterze odnośnie nowej kampanii zamieszczono zaledwie 110 tweetów.
– Prawie pięciokrotnie niższa liczba materiałów na Twitterze w porównaniu do Faceboka wynika głównie z faktu, że marka nie prowadzi działań w tym medium. Z kolei prężnie działa nowy fanpage „Wellman gotuje”, który zgromadził na przełomie kilku dni ponad 170 tys. fanów – tłumaczy Alicja Dahlke, specjalista ds. marketingu i PR z firmy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.
fot. mat. prasowe
Rozkład w czasie publikacji na temat współpracy Doroty Wellman z Lidlem na Facebooku i Twitterze
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)