eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyVOD rośnie w siłę. Czy przegoni tradycyjną telewizję?

VOD rośnie w siłę. Czy przegoni tradycyjną telewizję?

2015-09-17 10:22

VOD rośnie w siłę. Czy przegoni tradycyjną telewizję?

Czy VOD przegoni tradycyjną telewizję? © Boggy - Fotolia.com

Wideo na żądanie zyskuje coraz większą rzeszę amatorów. Z najnowszego Ericsson ConsumerLab TV & Media Report 2015 wynika, że już co trzecia godzina oglądania przypada na treści TV i VOD. Rośnie również grono internautów oglądających filmy za pośrednictwem swoich smartfonów (wzrost o 71 proc. od 2012 r.). Rosnąca popularność dotyczy również treści generowanych przez użytkownika – niemal 10 procent konsumentów ogląda YouTube przez ponad trzy godziny dziennie

Przeczytaj także: Wideo w sieci, czyli mobile i frustracja

Tegoroczna edycja Ericsson ConsumerLab TV & Media Repor przedstawia poglądy i zwyczaje grupy liczącej sobie 680 konsumentów, co sprawia, że jest to jedno z największych badań poświęconych tej tematyce.

Lektura raportu nasuwa wniosek, że VOD jest w stanie nie tylko zaspokoić potrzeby oglądających, ale również zmodyfikować ich dotychczasowe przyzwyczajenia. Oglądanie seriali, programów telewizyjnych i treści przekazywanych strumieniowo zajmuje obecnemu konsumentowi 6 godzin tygodniowo, czyli dwukrotnie więcej niż przed czterema laty. Jeśli doliczyć do tego również treści nagrywane i pobierane, to szybko okaże się, że 35 procent materiałów TV i video oglądanych jest obecnie w systemie na żądanie.

Kolejna ważna informacja z raportu to pokaźny wzrost liczby osób, które oglądają wideo przy użyciu urządzeń mobilnych. Aż 61 procent deklaruje oglądanie z poziomu smartfona, co jest wynikiem o 71 proc. lepszym od uzyskanego w 2012 roku.

Gdy uwzględnimy tablety, laptopy i smartfony, prawie dwie trzecie treści TV i wideo jest oglądanych przez nastolatków na urządzeniach mobilnych.

Równocześnie, platformy treści generowanych przez użytkownika (UGC) mają rosnący udział w materiałach TV i wideo oglądanych przez konsumentów. Niemal 1 na 10 konsumentów ogląda YouTube przez ponad trzy godziny dziennie, a jeden na trzech uważa, że dostęp do treści UGC na ich domowym telewizorze jest bardzo ważny. Ponadto, badanie pokazuje, że rosnące znaczenie platform obfitujących w UGC, takich jak YouTube, wpłynął na gwałtowny wzrost popularności filmów edukacyjnych i poradnikowych. Konsumenci oglądają średnio 73 minuty takich treści tygodniowo.

fot. Boggy - Fotolia.com

Czy VOD przegoni tradycyjną telewizję?

35 procent materiałów TV i video oglądanych jest obecnie w systemie na żądanie.


Anders Erlandsson, Senior Advisor w Ericsson ConsumerLab, mówi:
„Stały wzrost popularności usług strumieniowego przesyłania wideo na żądanie i UGC odzwierciedla jak ważne dla współczesnego widza są trzy czynniki: doskonała jakość treści, elastyczność i ogólna jakość doświadczenia. Innowacyjne modele biznesowe, które wspierają te trzy obszary, są teraz kluczowe przy tworzeniu interesujących i atrakcyjnych ofert TV i wideo”.

Inne ważne wnioski z Ericsson ConsumerLab TV & Media Report 2015 to:


Rośnie popularność maratonów telewizyjnych: oglądanie wielu odcinków programów TV pod rząd zaczyna dominować w zachowaniach widzów. Trend ten jest wyraźny zwłaszcza wśród użytkowników posiadających subskrypcję usług wideo na żądanie, takich jak Netflix, Amazon Prime czy HBO, 87 procent z nich odbywa takie maratony co najmniej raz w tygodniu.

Problemy z wyszukiwaniem treści: Połowa konsumentów oglądających telewizję liniową TV twierdzi, że na co dzień nie może znaleźć niczego ciekawego do oglądania. Konsumenci odbierają zapowiedzi programów jako niewystarczająco inteligentne lub pozbawione indywidualnego charakteru.

Różne pakiety, różne postawy: Dwadzieścia dwa procent konsumentów, którzy nigdy nie posiadali płatnego abonamentu telewizyjnego, opłaca usługi dodatkowe (OTT).

Telewizja liniowa wciąż dominuje: popularność telewizji liniowej utrzymuje się na wysokim poziomie, głównie ze względu na dostęp do treści klasy premium i programów na żywo, takich jak transmisje sportowe, a także dzięki wartości społecznej. W tym wymiarze, telewizor odbierający telewizję linearną często funkcjonuje jako centralne miejsce „domowego ogniska”.

Wnioski z raportu Ericsson ConsumerLab TV & Media Report 2015, opartego o wywiady z ponad 22 500 osobami, przedstawiają zachowania 680 milionów konsumentów, co sprawia, że jest to największe tego typu badanie w branży telewizyjnej. Dzięki dodatkowym danym pochodzącym z pomiarów urządzeń i badań ilościowych, sprawozdanie prezentuje szczegółowe informacje na temat najnowszych zachowań konsumentów, postaw i oczekiwań związanych z telewizja i mediami oraz potencjalny wpływ tych trendów na współczesne modele biznesowe.

Informacje o badaniu
Wywiady przeprowadzono z konsumentami w wieku 16-59 i 60-69 lat w 20 krajach: Brazylii, Kanadzie, Chinach, Kolumbii, Francji, Niemczech, Grecji, Irlandii, Włoszech, Meksyku, Portugalii, Rosji, Hiszpanii, Korei Południowej, Szwecji, Tajwanie, Turcji, Wielkiej Brytanii, Ukrainie oraz Stanach Zjednoczonych. Wszyscy respondenci posiadali w domu szerokopasmowe łącze internetowe i oglądali telewizję/wideo przynajmniej raz w tygodniu.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: