Jak pokolenie #hashtag zmienia rynek cyfrowy?
2016-01-28 11:05
Jak pokolenie #hashtag zmienia rynek cyfrowy? © ipag - Fotolia.com
Przeczytaj także: Czego potrzebuje pokolenie #hashtag?
Według Bain & Company, szczególną rolę w nowym sposobie konsumpcji mediów należy przypisać tzw. cyfrowym tubylcom(z ang. digital natives) czyli przedstawicielom pokolenia #hashtag, którym nowoczesne technologie towarzyszą niemal od urodzenia. Zdaniem ekspertów Bain, to właśnie ci ludzie wywrą największy wpływ na zmiany, które w ciągu najbliższych lat staną się udziałem mediów.Lektura raportu dowodzi, że generacja #hashtag to aż 47% odbiorców filmów, muzyki i gier z rynków wysoko rozwiniętych oraz 37 proc. spośród wszystkich odbiorców pochodzących z rynków wschodzących, co jest równoznaczne z 13-procentowym wzrostem względem minionego roku. W przypadku rynku wydawniczego co cyfrowych tubylców zalicza się już niema 1/3 użytkowników. internetowym rynku wydawniczym ponad 30 proc. użytkowników to osoby zaliczające się do cyfrowych tubylców. Co interesujące, w sektorze usług takich jak aplikacje typu Uber, czy AirBnB, przewagę osoby, które stopniowo rezygnują z tradycyjnego sposobu konsumpcji treści, ale do cyfrowych tubylców.
fot. ipag - Fotolia.com
Jak pokolenie #hashtag zmienia rynek cyfrowy?
Wyniki badania wskazują, że wbrew powszechnym opiniom, przedstawiciele generacji #hashtag są coraz bardziej skłonni do płacenia za dostęp do cyfrowych zasobów, pomimo ograniczonych środków finansowych i łatwego dostępu do nielegalnych źródeł. Jak podkreśla Wojciech Kuśnierek, Senior Consultant w Bain & Company, podobną tendencję możemy zaobserwować w Polsce.
– W ostatnich latach w naszym kraju bardzo rozwinęły się systemy płatności bezgotówkowych, takie jak eCard czy PayPal. Dostęp do płatnego contentu jest dużo prostszy. Aczkolwiek prognozy dla rozwoju usług płatnych, także w Polsce, są bardzo pozytywne. Można to zauważyć choćby na przykładzie rozwoju subskrybentów cyfrowej wersji Gazety Wyborczej, których liczba wzrosła w ciągu ostatniego roku o prawie 45 proc. do 77 tys. – mówi ekspert.
Trend ten to wskazówka dla dostawców płatnej zawartości. Współtworzenie treści wraz z odbiorcami oraz nowe podejście do reklamy uwzględniające profilowanie przekazu staje się wyzwaniem dla podmiotów rynku online. Konieczne jest także odpowiednie dopasowanie kanałów dystrybucji, ponieważ ich stosowny dobór jest szczególnie ważny w obliczu coraz większej fragmentacji platform odbioru.
Niezwykle ważne będzie tworzenie unikalnych treści. Na przykład nie powielanie zasobów w przypadku tradycyjnych i internetowych wydań czasopism oraz dostarczenie dodatkowego, angażującego contentu w przypadku tych drugich – filmów wideo, interaktywnych materiałów, czy profilowanych treści – podsumowuje Kuśnierek.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)