eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternetJak pokolenie #hashtag zmienia rynek cyfrowy?

Jak pokolenie #hashtag zmienia rynek cyfrowy?

2016-01-28 11:05

Jak pokolenie #hashtag zmienia rynek cyfrowy?

Jak pokolenie #hashtag zmienia rynek cyfrowy? © ipag - Fotolia.com

Wraz z rozwojem internetu sposób, w jaki konsumujemy media ulega dużym przeobrażeniom. Cyfrowa rzeczywistość 2016 to subskrybowana muzyka, wideo w streamingu oraz czasopisma, do których dostęp uzyskuje się poprzez dedykowane aplikacje i social media. Jak wynika z opracowanego przez Bain&Company raportu „Czas pokolenia #hashtag: cyfrowi tubylcy”, obecnie już niemal połowa konsumentów sięgających po treści rozrywkowe używa do tego wyłącznie kanałów cyfrowych.

Przeczytaj także: Czego potrzebuje pokolenie #hashtag?

Według Bain & Company, szczególną rolę w nowym sposobie konsumpcji mediów należy przypisać tzw. cyfrowym tubylcom(z ang. digital natives) czyli przedstawicielom pokolenia #hashtag, którym nowoczesne technologie towarzyszą niemal od urodzenia. Zdaniem ekspertów Bain, to właśnie ci ludzie wywrą największy wpływ na zmiany, które w ciągu najbliższych lat staną się udziałem mediów.

Lektura raportu dowodzi, że generacja #hashtag to aż 47% odbiorców filmów, muzyki i gier z rynków wysoko rozwiniętych oraz 37 proc. spośród wszystkich odbiorców pochodzących z rynków wschodzących, co jest równoznaczne z 13-procentowym wzrostem względem minionego roku. W przypadku rynku wydawniczego co cyfrowych tubylców zalicza się już niema 1/3 użytkowników. internetowym rynku wydawniczym ponad 30 proc. użytkowników to osoby zaliczające się do cyfrowych tubylców. Co interesujące, w sektorze usług takich jak aplikacje typu Uber, czy AirBnB, przewagę osoby, które stopniowo rezygnują z tradycyjnego sposobu konsumpcji treści, ale do cyfrowych tubylców.

fot. ipag - Fotolia.com

Jak pokolenie #hashtag zmienia rynek cyfrowy?

Do generacji #hashtag należy obecnie już 47 proc. wszystkich odbiorców filmów, muzyki i gier z rynków wysoko rozwiniętych oraz 37 proc. spośród wszystkich odbiorców na rynkach wschodzących.


Wyniki badania wskazują, że wbrew powszechnym opiniom, przedstawiciele generacji #hashtag są coraz bardziej skłonni do płacenia za dostęp do cyfrowych zasobów, pomimo ograniczonych środków finansowych i łatwego dostępu do nielegalnych źródeł. Jak podkreśla Wojciech Kuśnierek, Senior Consultant w Bain & Company, podobną tendencję możemy zaobserwować w Polsce.
– W ostatnich latach w naszym kraju bardzo rozwinęły się systemy płatności bezgotówkowych, takie jak eCard czy PayPal. Dostęp do płatnego contentu jest dużo prostszy. Aczkolwiek prognozy dla rozwoju usług płatnych, także w Polsce, są bardzo pozytywne. Można to zauważyć choćby na przykładzie rozwoju subskrybentów cyfrowej wersji Gazety Wyborczej, których liczba wzrosła w ciągu ostatniego roku o prawie 45 proc. do 77 tys. – mówi ekspert.

Trend ten to wskazówka dla dostawców płatnej zawartości. Współtworzenie treści wraz z odbiorcami oraz nowe podejście do reklamy uwzględniające profilowanie przekazu staje się wyzwaniem dla podmiotów rynku online. Konieczne jest także odpowiednie dopasowanie kanałów dystrybucji, ponieważ ich stosowny dobór jest szczególnie ważny w obliczu coraz większej fragmentacji platform odbioru.
Niezwykle ważne będzie tworzenie unikalnych treści. Na przykład nie powielanie zasobów w przypadku tradycyjnych i internetowych wydań czasopism oraz dostarczenie dodatkowego, angażującego contentu w przypadku tych drugich – filmów wideo, interaktywnych materiałów, czy profilowanych treści – podsumowuje Kuśnierek.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: