eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacjeCall to Action, czyli jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce

Call to Action, czyli jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce

2016-02-11 10:28

Call to Action, czyli jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce

Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce? © Andrey Popov - Fotolia.com

Jak zachęcić użytkownika aby się zarejestrował, dołączył do bazy subskrybentów albo kupił to co mu oferujemy? Wciąż wiele e-sklepów nie jest świadomych jak ważnym elementem jest przycisk Call to Action. Ten krótki 2-3 wyrazowy zwrot może się wydawać mało znaczącym szczegółem, ale te kilka słów może decydować o powodzeniu zamierzonych działań. Bez jasnego CTA dla użytkownika może nie być oczywiste jaki kolejny krok powinien wykonać lub co chcemy mu zaoferować. Jak sprawić żeby ten przekaz zadziałał?

Przeczytaj także: Personalizacja: 4 trendy, które zmienią e-commerce

Call to Action powinno być krótkie i jasne. To podstawa, podobnie jak korzystanie z technologii RWD – użytkownik musi zobaczyć CTA natychmiast, nie może przewijać strony by do niego dotrzeć. Nasz komunikat musi być widoczny na pierwszy rzut oka i odróżniać się kontrastowym kolorem od reszty treści. Można skorzystać z wyrazistych kolorów, takich jak czerwony, jaskrawo zielony czy żółty, lub oprzeć się na budzącym poczucie bezpieczeństwa niebieskim. Ważne by CTA, nie wtopiło się w tło prezentowanej treści.

Silny komunikat


Dobre CTA opiera się na słownictwie o mocnym, pobudzającym wydźwięku. Zazwyczaj są to zdania takie jak: Kup teraz! Sprawdź! Wypróbuj za darmo! Ale warto wyjść poza utarte schematy i dopasować komunikat do treści maila lub strony. Jeśli np. opowiadamy o korzyściach naszego programu lojalnościowego baner z CTA może nieść treść: Dowiedz się więcej! czy Skorzystaj już dziś! CTA powinno przedstawiać konkretny profit dla klienta. Jeśli chcemy zawrzeć więcej informacji, ale nie obciążyć konsumenta dużą ilością skondensowanej treści to rozwiązaniem jest wypunktowanie korzyści z boku komunikatu tak, żeby przycisk CTA nadal odgrywał centralną funkcję. Z tego samego powodu nie można też umieścić zbyt wielu takich komunikatów w jednym materiale. Może to mieć odwrotny skutek i zamiast zachęcić użytkownika do działania, spowoduje że nie podejmie żadnej akcji.

Warto używać słownictwa odnoszącego się do czasu, podkreślającego ekskluzywny i ograniczony terminem charakter dostępności. Wielu ludzi przekonuje taki komunikat i dzięki temu decydują się na zakup. Takie komunikaty są szczególnie chętnie wykorzystywane przez serwisy sprzedające bilety lotnicze czy oferujące wynajem pokoi hotelowych. Organizacja wakacji jest wyborem mocno angażującym dzięki czemu konsument jest wrażliwszy na tego typu komunikaty. Jeśli więc sprzedajemy właśnie mocno angażujące produkty – drogie lub wywołujące mocne emocje użytkownika, tym bardziej warto skorzystać z siły Call to Action.

fot. Andrey Popov - Fotolia.com

Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce?

Wciąż wiele e-sklepów nie jest świadomych jak ważnym elementem jest przycisk Call to Action.


Dokładne testy


Należy pamiętać aby dla każdych akcji, gdzie w grę wchodzi klikalność i wskaźnik CTR powinniśmy przeprowadzać testy A/B, tak żeby wybrać najbardziej skuteczne dla swojego biznesu rozwiązania. Według SalesBee zmiana koloru lub treści CTA może podnieść współczynnik klikalności o 20-30 proc. Warto wiedzieć, że nie należy wprowadzać wielu wariantów zmian jednocześnie. Trudno wtedy wywnioskować, co tak naprawdę działa i z jakiego powodu. Najlepiej osobno testować treść komunikatu, kolor czy wielkość i porównywać dwa warianty dla jednej zmiennej. Dzięki narzędziom typu Sales Booster w prosty i szybki sposób można zaprojektować i przeprowadzić takie testy, a następnie otrzymać gotową analizę wyników.

Dobre CTA pomoże zwiększyć naszą sprzedaż, jeśli chcemy skutecznie ją monitorować warto rozważyć korzystanie z narzędzi takich jak SalesBee. Dzięki temu można na bieżąco sprawdzać skuteczność naszych działań i zmieniać strategię tak by nasze działania przynosiły jak najlepsze efekty. Warto pamiętać, że każdy aspekt działalności e-sklepu składa się na ostateczny wynik i nie można pominąć żadnego z nich jeśli chcemy zwiększać sprzedaż.

Agata Lejman,

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: