Centra handlowe a gastronomia, czyli jak jemy w galerii
2016-04-18 10:17
Jak jemy w galerii? © Gioco - Fotolia.com
Przeczytaj także: Jak się miewa food court?
Kluczowe wnioski
- 6 na 10 badanych uważa, że dostępność lokali gastronomicznych na terenie centrum handlowego to kwestia wyjątkowo, bardzo lub dość istotna.
- Połowa badanych bywa z wizytą w centrum raz lub kilka razy w tygodniu.
- Wszyscy ankietowani przyznali, że na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy minimum jeden raz odwiedzili c ankietowanych przyznało, że w przeciągu ostatnich 12 centrum handlowe.
Przeprowadzone badanie dowiodło wysokiej korelacji, jak istnieje pomiędzy strefą gastronomiczną centrum handlowego, a jego ogólnym postrzeganiem. Dla współczesnych klientów liczy się już nie tylko lokalizacja obiektu oraz dostępność marek odzieżowych, ale także oferta w zakresie usług gastronomicznych.
Nie tylko zakupy
Od lat widoczna jest zmiana aranżacji przestrzeni w centrach handlowych, co związane jest z coraz bardziej dojrzałym rynkiem, a także zmianami zakupowymi polskiego społeczeństwa. Rosnącą popularność centrów handlowych, jako miejsc do spędzania wolnego czasu potwierdzają badania: niemal 90% badanych zadeklarowało, że odwiedza centra handlowe przynajmniej raz w miesiącu. Wizyta w restauracji czy kawiarni jest drugą najczęściej wykonywaną czynnością podczas wizyty w centrum handlowym, zaraz po pierwszej najpopularniejszej aktywności, czyli zakupach. Dla ponad połowy z klientów centrów handlowych dobór najemców gastronomicznych jest bardzo ważnym aspektem przy ogólnej ocenie obiektu handlowego.
Agata Czarnecka, Zastępca Dyrektora, Dział Doradztwa i Analiz Rynkowych, CBRE, komentuje:
„W ostatnich latach, wraz ze wzrostem zamożności społeczeństwa, można zaobserwować zmianę zwyczajów konsumenckich. Rozrywka i spędzanie wolnego czasu stanowią ważny element codziennego życia, a jedzenie poza domem jest coraz bardziej popularne. Oferta gastronomiczna w centrach handlowych jest dużo bogatsza niż kilka lat temu. Restauracje i kawiarnie tam położone mają tę przewagę, że eliminują czynnik pogodowy, istotny w naszym klimacie, nie ma problemu z dostępnością parkingu oraz pod ręką jest szereg innych sklepów.”
Oferta gastronomiczna – co nowego
Food courty czyli części z ofertą gastronomiczną w centrach, od kilku lat przechodzą rewolucję, nie tylko pod kątem designu ale w szczególności pod kątem oferty. Powszechnie dostępne są miejsca oferujące jedzenie w trendzie slow food, wegańskim, fit czy też regularne restauracje z obsługą kelnerską. Najważniejszymi czynnikami decydującymi o wyborze oferty gastronomicznej w centrach handlowych jest jakość jedzenia (66 proc. ankietowanych), stosunek jakości do ceny (62 proc.) oraz szybkość obsługi (54 proc.).
fot. mat. prasowe
Miejsca, w których klienci zamawiali coś do jedzenia lub picia
Kilka wskazówek na deser
W przeprowadzonej ankiecie eksperci CBRE zapytali również o oczekiwane zmiany w zakresie gastronomii w obiektach handlowych. Niemal 40% respondentów chętnie widziałoby więcej innowacyjnych konceptów gastronomicznych, a 30% Polaków przyznało, iż brakuje im wysokiej jakości restauracji w obiektach handlowych. Wyniki ankiety pokazały także, iż czynniki które są dla Polaków najważniejsze w wyborze miejsca do skorzystania z oferty gastronomicznej są równocześnie tymi, które najbardziej potrzebują usprawnienia. Wraz ze wzrostem świadomości konsumenckiej wzrastają wymagania odnośnie stosunku jakości serwowanego jedzenia do jego ceny. Na równi z poprawą jakości ankietowani liczą również na wzrost komfortu spożywania posiłków - szybszą obsługę oraz więcej rozwiązań przyjaznych dzieciom.
fot. mat. prasowe
Częstotliwość korzystania z oferty gastronomicznej
fot. mat. prasowe
Czynniki istotne podczas wyboru lokalu gastronomicznego w centrum handlowym
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)