eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyCentra handlowe a gastronomia, czyli jak jemy w galerii

Centra handlowe a gastronomia, czyli jak jemy w galerii

2016-04-18 10:17

Centra handlowe a gastronomia, czyli jak jemy w galerii

Jak jemy w galerii? © Gioco - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

„Coś na ząb – jak jemy, gdy kupujemy” to tytuł najnowszego raportu CBRE, którego autorzy pochylili się nad zwyczajami gastronomicznymi Polaków odwiedzających galerie handlowe. Lektura opracowania pozwala m.in. poznać rolę oferty restauracyjnej centrów handlowych, a także dowiedzieć się, jak jej postrzeganie przez klientów wpływa na wizerunek całego obiektu.

Przeczytaj także: Jak się miewa food court?

Kluczowe wnioski

  • 6 na 10 badanych uważa, że dostępność lokali gastronomicznych na terenie centrum handlowego to kwestia wyjątkowo, bardzo lub dość istotna.
  • Połowa badanych bywa z wizytą w centrum raz lub kilka razy w tygodniu.
  • Wszyscy ankietowani przyznali, że na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy minimum jeden raz odwiedzili c ankietowanych przyznało, że w przeciągu ostatnich 12 centrum handlowe.

Przeprowadzone badanie dowiodło wysokiej korelacji, jak istnieje pomiędzy strefą gastronomiczną centrum handlowego, a jego ogólnym postrzeganiem. Dla współczesnych klientów liczy się już nie tylko lokalizacja obiektu oraz dostępność marek odzieżowych, ale także oferta w zakresie usług gastronomicznych.

Nie tylko zakupy


Od lat widoczna jest zmiana aranżacji przestrzeni w centrach handlowych, co związane jest z coraz bardziej dojrzałym rynkiem, a także zmianami zakupowymi polskiego społeczeństwa. Rosnącą popularność centrów handlowych, jako miejsc do spędzania wolnego czasu potwierdzają badania: niemal 90% badanych zadeklarowało, że odwiedza centra handlowe przynajmniej raz w miesiącu. Wizyta w restauracji czy kawiarni jest drugą najczęściej wykonywaną czynnością podczas wizyty w centrum handlowym, zaraz po pierwszej najpopularniejszej aktywności, czyli zakupach. Dla ponad połowy z klientów centrów handlowych dobór najemców gastronomicznych jest bardzo ważnym aspektem przy ogólnej ocenie obiektu handlowego.

Agata Czarnecka, Zastępca Dyrektora, Dział Doradztwa i Analiz Rynkowych, CBRE, komentuje:
„W ostatnich latach, wraz ze wzrostem zamożności społeczeństwa, można zaobserwować zmianę zwyczajów konsumenckich. Rozrywka i spędzanie wolnego czasu stanowią ważny element codziennego życia, a jedzenie poza domem jest coraz bardziej popularne. Oferta gastronomiczna w centrach handlowych jest dużo bogatsza niż kilka lat temu. Restauracje i kawiarnie tam położone mają tę przewagę, że eliminują czynnik pogodowy, istotny w naszym klimacie, nie ma problemu z dostępnością parkingu oraz pod ręką jest szereg innych sklepów.”

Oferta gastronomiczna – co nowego


Food courty czyli części z ofertą gastronomiczną w centrach, od kilku lat przechodzą rewolucję, nie tylko pod kątem designu ale w szczególności pod kątem oferty. Powszechnie dostępne są miejsca oferujące jedzenie w trendzie slow food, wegańskim, fit czy też regularne restauracje z obsługą kelnerską. Najważniejszymi czynnikami decydującymi o wyborze oferty gastronomicznej w centrach handlowych jest jakość jedzenia (66 proc. ankietowanych), stosunek jakości do ceny (62 proc.) oraz szybkość obsługi (54 proc.).

fot. mat. prasowe

Miejsca, w których klienci zamawiali coś do jedzenia lub picia

Największą popularnością klientów centr handlowych cieszą się sieciówki


Kilka wskazówek na deser


W przeprowadzonej ankiecie eksperci CBRE zapytali również o oczekiwane zmiany w zakresie gastronomii w obiektach handlowych. Niemal 40% respondentów chętnie widziałoby więcej innowacyjnych konceptów gastronomicznych, a 30% Polaków przyznało, iż brakuje im wysokiej jakości restauracji w obiektach handlowych. Wyniki ankiety pokazały także, iż czynniki które są dla Polaków najważniejsze w wyborze miejsca do skorzystania z oferty gastronomicznej są równocześnie tymi, które najbardziej potrzebują usprawnienia. Wraz ze wzrostem świadomości konsumenckiej wzrastają wymagania odnośnie stosunku jakości serwowanego jedzenia do jego ceny. Na równi z poprawą jakości ankietowani liczą również na wzrost komfortu spożywania posiłków - szybszą obsługę oraz więcej rozwiązań przyjaznych dzieciom.

fot. mat. prasowe

Częstotliwość korzystania z oferty gastronomicznej

54% osób deklaruje, że odwiedzając centrum handlowe przynajmniej czasami korzysta z oferty gastronomicznej

fot. mat. prasowe

Czynniki istotne podczas wyboru lokalu gastronomicznego w centrum handlowym

Dla 2/3 respondentów liczy się przede wszystkim jakość jedzenia.


oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: