eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaArłamów vs. Jurata 1:0

Arłamów vs. Jurata 1:0

2016-06-02 13:42

Arłamów vs. Jurata 1:0

Arłamów bardziej medialny niż Jurata © makieni - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Arłamów powinien podziękować Robertowi Lewandowskiemu i innym reprezentantom Polski na Euro 2016 roku. Zaledwie w ciągu dwóch tygodni o mało znanym dotychczas mieście pojawiło się ponad 7 tys. wzmianek. Tego wyniku nie udało się pobić Juracie, która również gościła polskich piłkarzy - wspomniano o niej w niespełna 3,3 tys. informacji - wynika z analizy zrealizowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Przeczytaj także: Robert Lewandowski wart tyle co cała reprezentacja

„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przyjrzał się, jak w okresie ostatnich dwóch tygodni (od 17 do 31 maja) wyglądała medialność Juraty i Arłamowa w prasie, internecie, radiu i telewizji oraz jaki wpływ na nią wywarły zgrupowania reprezentacji Polski.

Zrealizowane badanie dowiodło, że zdecydowanym zwycięzcą okazał się Arłamów, na matek którego pojawiło się przeszło 7 tys. materiałów, co daje dzienną średnią na poziome 500 wiadomości! Jurata również wiele zyskała dzięki kadrze, jednak wynik nadmorskiego kurortu był ponad dwa razy niższy niż rezultat Arłamowa. Dziennikarze napisali o Juracie niespełna 3,3 tys. informacji Warto podkreślić, że w obu przypadkach ponad 90% publikacji związanych z każdą z miejscowości, nawiązywało do zgrupowania piłkarskiej reprezentacji Polski.

Na temat Juraty i Arłamowa pojawiło się łącznie ponad 10 tys. doniesień, które najczęściej publikowane były w internecie (średnio 67% wszystkich informacji o obu miejscowościach). Materiały prasowe stanowiły ok. 8% całości przekazu, a emisje radiowe i telewizyjne ok. 25%. Informacje częściej pojawiały się w mediach o zasięgu ogólnopolskim. Materiały z mediów dostępnych na terenie całego kraju stanowiły 54% z całości przekazu. Z mediów regionalnych pochodziło 46% wszystkich doniesień na temat Juraty i Arłamowa.

fot. mat. prasowe

Medialność Juraty i Arłamowa w okresie 17-31 maja 2016 r.

W starciu Arłamów-Jurata zdecydowanie wygrywa ta pierwsza miejscowość


Duża popularność miejscowości w ostatnich dniach przełożyła się na wysoką kwotę ekwiwalentu reklamowego (AVE). Obliczanie wskaźnika polega na szacowaniu wartości publikacji lub emisji danego przekazu na podstawie cennika reklamowego medium, powierzchni publikacji, liczby odsłon, liczby unikatowych użytkowników, czy czasu trwania programu. Wyraża sumę środków finansowych, jakie trzeba byłoby wydać, gdyby dany materiał był reklamą. Publikacje, w których informowano o Juracie, warte były niemal 26 mln zł, a materiały związane z Arłamowem - ponad 51,5 mln zł.

fot. mat. prasowe

Liczba publikacji na temat Juraty i Arłamowa w okresie 17-31 maja 2016 r. (prasa, internet, RTV)

Jeszcze przed zgrupowaniem kadry zdecydowanie mniej mówiło się o Arłamowie.


Przeczytaj także: Ostatnie Pokolenie w mediach Ostatnie Pokolenie w mediach

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: