9 wniosków, które nasuwa ewolucja marketingu
2016-06-14 12:17
Marketing © thanksforbuying - Fotolia.com
Przeczytaj także: Salesforce: siłą marketingu będą dane i innowacje
Podstawą najnowszego raportu „2016 State of Marketing” są badania, które objęły swoim zasięgiem 4000 szefów marketingu reprezentujących firmy z Ameryki Północnej, Francji, Niemiec, Wielkiej Brytanii i krajów skandynawskich oraz Australii, Brazylii i Japonii. Analizie poddano również przedsiębiorstwa, które nie korzystają z rozwiązań Salesforce.Wyniki firm a podejście do marketingu
Raport dowodzi istnienia znaczących różnic w strategiach, działaniach, finansowaniu oraz podejściu do marketingu, w zależności od skuteczności, z jaką badane przedsiębiorstwa osiągają rezultaty rynkowe. Badanie prowadzono w trzech segmentach:
- High performers – firmy o najlepszych rezultatach biznesowych (stanowią 18% ogółu badanych przedsiębiorstw),
- Moderate performers – firmy uzyskujące w swojej branży średnie wyniki (68% badanych),
- Underperformers – grupa z wynikami poniżej średniej dla swojej branży (14% ogółu badanych).
Dzięki zastosowaniu tego podziału zyskujemy dość szeroki obraz tego, w jaki sposób w ciągu ostatniego roku ewoluowała funkcja marketingu. Klarują się także trendy na następne dwa lata. Raport może być zatem dość interesującym źródłem pomysłów i inspiracji dla firm, które nie ustają w poszukiwaniach skutecznych rozwiązań w marketingu i sprzedaży.
Marketing ewoluuje w różnych kierunkach, a najlepsi zwiększają przewagę nad resztą
Z raportu wyłania się dziewięć generalnych wniosków:
1) Kontakt z firmą jest jak podróż, czyli moda na customers journey.
Jest to umiejętność budowania relacji i kontaktu z klientami na wiele sposobów i w różnych kanałach – poza tradycyjnymi sposobami również przez urządzenia mobilne, e-mail, sieci społecznościowe czy serwis internetowy. Najskuteczniejsze firmy wygrywają dziś konkurencję dzięki wdrażaniu strategii customers journey. To podejście do działań marketingowych jest 8,8 częściej deklarowane przez grupę High performers w porównaniu do grupy Underperformers. 73% ogółu szefów marketingu jest zdania, że customers journey ma pozytywny wpływ na zaangażowanie klientów. Chęć modelowania strategii w tym kierunku jest obecnie na drugim miejscu na liście priorytetów szefów marketingu.fot. mat. prasowe
3 Główne miary sukcesu i priorytety w marketingu
2) Customers experience – troska o pozytywne wrażenia i opinie.
W porównaniu z Underperformers najskuteczniejszym firmom 7,7-krotnie częściej udaje się zachować pełną spójność w komunikacji i działaniach ukierunkowanych na klientów, niezależnie od sposobu interakcji i fazy współpracy z nimi (przed sprzedażą, w procesie sprzedaży i w ramach obsługi po sprzedaży). Zdolność taką deklaruje jedynie 4% firm z grupy Underperformers.fot. mat. prasowe
Główne wyzwania zależą od rezultatów uzyskiwanych przez firmy
3) Najlepsi szybciej przyswajają nowe technologie.
Nadążanie za rozwojem technologii wymaga od menedżerów otwarcia się na nowości i adaptacji do zmian. 53% najskuteczniejszych menedżerów marketingu jest zdania, że w pełni nadąża za trendami technologicznymi. W grupie Underperformers odsetek ten stanowi tylko 4%. Najskuteczniejsi menedżerowie planują ciągłe zwiększanie wydatków na nowe technologie i narzędzia marketingowe (72% firm zwiększy nakłady na ten cel w ciągu 2 najbliższych lat).fot. mat. prasowe
Digital marketing pochłania 70% wydatków
4) Skuteczny marketing wymaga poparcia zarządu.
83% szefów marketingu w grupie High performers potwierdza, że zarządy w ich firmach są w pełni zaangażowane we wspieranie strategii marketingowej. W firmach osiągających słabsze wyniki od średniej podobnego zdania jest mniej niż 1/3 menedżerów. Wsparcie zarządu pomaga nadawać wyższy priorytet planowanym wydatkom na marketing, co w rezultacie zwiększa skuteczność działań w tym obszarze i przekłada się na rezultaty biznesowe.oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)