eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy9 wniosków, które nasuwa ewolucja marketingu

9 wniosków, które nasuwa ewolucja marketingu

2016-06-14 12:17

9 wniosków, które nasuwa ewolucja marketingu

Marketing © thanksforbuying - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (8)

Znamy wyniki globalnego badania "2016 State of Marketing", którego autorzy wskazują najważniejsze, ubiegłoroczne zmiany w trendach marketingowych. Najświeższe opracowanie pochyla się również nad kierunkami, w których ewoluują funkcje marketingu oraz dostarcza odpowiedzi na pytanie o różnice w działaniach pomiędzy firmami najskuteczniejszymi a tymi, które odnoszą gorsze rezultaty.

Przeczytaj także: Salesforce: siłą marketingu będą dane i innowacje

Podstawą najnowszego raportu „2016 State of Marketing” są badania, które objęły swoim zasięgiem 4000 szefów marketingu reprezentujących firmy z Ameryki Północnej, Francji, Niemiec, Wielkiej Brytanii i krajów skandynawskich oraz Australii, Brazylii i Japonii. Analizie poddano również przedsiębiorstwa, które nie korzystają z rozwiązań Salesforce.

Wyniki firm a podejście do marketingu


Raport dowodzi istnienia znaczących różnic w strategiach, działaniach, finansowaniu oraz podejściu do marketingu, w zależności od skuteczności, z jaką badane przedsiębiorstwa osiągają rezultaty rynkowe. Badanie prowadzono w trzech segmentach:
  • High performers – firmy o najlepszych rezultatach biznesowych (stanowią 18% ogółu badanych przedsiębiorstw),
  • Moderate performers – firmy uzyskujące w swojej branży średnie wyniki (68% badanych),
  • Underperformers – grupa z wynikami poniżej średniej dla swojej branży (14% ogółu badanych).

Dzięki zastosowaniu tego podziału zyskujemy dość szeroki obraz tego, w jaki sposób w ciągu ostatniego roku ewoluowała funkcja marketingu. Klarują się także trendy na następne dwa lata. Raport może być zatem dość interesującym źródłem pomysłów i inspiracji dla firm, które nie ustają w poszukiwaniach skutecznych rozwiązań w marketingu i sprzedaży.

Marketing ewoluuje w różnych kierunkach, a najlepsi zwiększają przewagę nad resztą


Z raportu wyłania się dziewięć generalnych wniosków:

1) Kontakt z firmą jest jak podróż, czyli moda na customers journey.

Jest to umiejętność budowania relacji i kontaktu z klientami na wiele sposobów i w różnych kanałach – poza tradycyjnymi sposobami również przez urządzenia mobilne, e-mail, sieci społecznościowe czy serwis internetowy. Najskuteczniejsze firmy wygrywają dziś konkurencję dzięki wdrażaniu strategii customers journey. To podejście do działań marketingowych jest 8,8 częściej deklarowane przez grupę High performers w porównaniu do grupy Underperformers. 73% ogółu szefów marketingu jest zdania, że customers journey ma pozytywny wpływ na zaangażowanie klientów. Chęć modelowania strategii w tym kierunku jest obecnie na drugim miejscu na liście priorytetów szefów marketingu.

fot. mat. prasowe

3 Główne miary sukcesu i priorytety w marketingu

Zaangażowanie klientów staje się głównym celem firm


2) Customers experience – troska o pozytywne wrażenia i opinie.

W porównaniu z Underperformers najskuteczniejszym firmom 7,7-krotnie częściej udaje się zachować pełną spójność w komunikacji i działaniach ukierunkowanych na klientów, niezależnie od sposobu interakcji i fazy współpracy z nimi (przed sprzedażą, w procesie sprzedaży i w ramach obsługi po sprzedaży). Zdolność taką deklaruje jedynie 4% firm z grupy Underperformers.

fot. mat. prasowe

Główne wyzwania zależą od rezultatów uzyskiwanych przez firmy

High performers są dostosować działania do zmieniających się oczekiwań klientów


3) Najlepsi szybciej przyswajają nowe technologie.

Nadążanie za rozwojem technologii wymaga od menedżerów otwarcia się na nowości i adaptacji do zmian. 53% najskuteczniejszych menedżerów marketingu jest zdania, że w pełni nadąża za trendami technologicznymi. W grupie Underperformers odsetek ten stanowi tylko 4%. Najskuteczniejsi menedżerowie planują ciągłe zwiększanie wydatków na nowe technologie i narzędzia marketingowe (72% firm zwiększy nakłady na ten cel w ciągu 2 najbliższych lat).

fot. mat. prasowe

Digital marketing pochłania 70% wydatków

W ciągu najbliższych 2 lat 97% firm planuje zwiększyć lub utrzymać poziom wydatków na digital marketing


4) Skuteczny marketing wymaga poparcia zarządu.

83% szefów marketingu w grupie High performers potwierdza, że zarządy w ich firmach są w pełni zaangażowane we wspieranie strategii marketingowej. W firmach osiągających słabsze wyniki od średniej podobnego zdania jest mniej niż 1/3 menedżerów. Wsparcie zarządu pomaga nadawać wyższy priorytet planowanym wydatkom na marketing, co w rezultacie zwiększa skuteczność działań w tym obszarze i przekłada się na rezultaty biznesowe.

 

1 2 3

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Inflacja V 2016

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: