Aplikacje mobilne piętą achillesową ubezpieczeń
2016-07-04 13:37
Aplikacje mobilne otwierają nowe możliwości dla branży ubezpieczeniowej © jeffy1139 - Fotolia.com
Przeczytaj także: Jak insurtech wpływa na rozwój firm ubezpieczeniowych?
Polska bankowość to jeden z europejskich liderów wdrażania nowoczesnych technologii, w tym również rozwiązań działających w oparciu o aplikacje mobilne. Daleko w tyle za sektorem bankowym plasuje się branża ubezpieczeniowa, która w kwestii mobile ma do zrobienia bardzo wiele.Aplikacje mobilne w ubezpieczeniach to rzadkość
Konto online oraz powiązana z nim aplikacja mobilna to standard polskiej bankowości – takie rozwiązanie proponuje już wszystkie 10 największych banków w naszym kraju. A jak jest w ubezpieczeniach? Badanie zrealizowane przez KPMG wyraźnie dowodzi, że ta branża z cyfryzacją jeszcze nie jest za pan brat. Okazuje się bowiem, że zaledwie 2 z 10 największych towarzystw ubezpieczeniowych w Polsce oferuje swoim klientom konto online do obsługi ubezpieczeń komunikacyjnych, przy czym żadne z nich nie jest dostępne z poziomu aplikacji mobilnej. Tę ostatnią ma w swojej ofercie 4 z 10 ubezpieczycieli, ale jej funkcjonalność w każdym z tych przypadków pozostawia bardzo wiele do życzenia.
Ubezpieczenia są jedną z tych branż, w których technologia umożliwia nowe formy prowadzenia działalności biznesowej i operacyjnej, co w konsekwencji może zupełnie zmienić reguły gry konkurencyjnej na rynku ubezpieczeń. Zmiana działalności poprzez wprowadzenie rozwiązań opartych na aplikacjach mobilnych może być sporym wyzwaniem technologicznym i organizacyjnym dla ubezpieczycieli obecnych w Polsce. Przykładowo 5 lat zajęło wdrożenie obecnej formy mobilnych aplikacji bankowych przez wszystkie 10 największych banków w Polsce. Były one jednak lepiej przygotowane do tego procesu niż branża ubezpieczeniowa – mówi Leszek Wroński, partner, szef działu usług doradczych w KPMG w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej.
fot. mat. prasowe
Porównanie pod kątem wprowadzenia aplikacji mobilnych
Dobrym przykładem adaptacji aplikacji mobilnych do działalności ubezpieczeniowej jest rynek francuski.
Z 10 największych francuskich ubezpieczycieli oferujących ubezpieczenia komunikacyjne 9 posiada aplikację mobilną i wszystkie z nich umożliwiają dostęp do internetowego konta klienta dostępnego na portalu ubezpieczyciela. Zapewne miała na to wpływ przynależność największych ubezpieczycieli do grup bankowych – sektora który jest uważany za lepiej rozwinięty technologicznie niż ubezpieczenia. Banki w Polsce są podawane za przykład innowacyjności w Europie, w zakresie wdrożenia obsługi online i aplikacji mobilnych. Jest wielce prawdopodobne, iż wybrane z nich wykorzystają swoje kompetencje w celu poszerzenia działalności na rynku ubezpieczeń – mówi Piotr Siciak, dyrektor w dziale usług doradczych dla sektora usług finansowych w KPMG w Polsce.
84% konsumentów cyfrowych chce mieć możliwość zgłoszenia szkody przez aplikację mobilną
W Polsce konsumenci cyfrowi postrzegają aplikacje mobilne w kategoriach gadżetu – zaledwie dla 6% z nich aplikacja jest preferowaną metodą zgłoszenia szkody, ale jednocześnie taką możliwość chciałoby mieć aż 84% konsumentów. Tymczasem zgłoszenie szkody i oględziny przez aplikację mobilną klienta umożliwia znaczną optymalizację procesu po stronie ubezpieczyciela.
Czytaj także:
- UOKiK: 4Life Direct wprowadzał klientów w błąd
- Najbardziej popularne aplikacje na telefon
Jedynie dla wąskiej grupy klientów aplikacje mobilne na smartfonie są preferowanym kanałem obsługi ubezpieczeń, ale dla wielu będzie to mieć znaczenie przy zakupie. 61% respondentów badania KPMG deklaruje, że w przypadku ofert ubezpieczeń o takich samych parametrach, wybrałoby produkt oferujący dodatkowo możliwość obsługi polisy przez aplikację mobilną.
fot. mat. prasowe
Kontakt klientów z ubezpieczycielem poprzez aplikacje mobilne
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)