Co mówiły social media o 72. rocznicy Powstania Warszawskiego
2016-08-04 10:40
Powstanie Warszawskie © piaskun_ - Fotolia.com
Przeczytaj także: Tiulówki na Facebooku, czyli moda w social media
W ciągu zaledwie 5 dni w internecie pojawiło się ponad 9 tysięcy polskojęzycznych publikacji na temat Powstania Warszawskiego.Oprócz postów zachęcających do wzięcia udziału w głównych uroczystościach, w sieci najczęściej można było znaleźć informacje dotyczące włączenia syren alarmowych w polskich miastach o godzinie 17:00, czy też o biegu Powstania Warszawskiego.
Dane z modułu analitycznego IMM pokazują, że Polacy chętnie dzielili się w mediach społecznościowych treściami związanymi z powstaniem. Udostępnienia stanowią 40% wszystkich podjętych z nimi interakcji.
Sprawa apelu pamięci, który zastąpił dotychczas odczytywany apel poległych, również była jednym z głównych wątków dyskusji na temat tegorocznych obchodów powstania.
fot. mat. prasowe
Interakcje w social media
Wśród publikacji dotyczących Powstania dostrzec można wzmianki o Lechu Kaczyńskim w kontekście wyczytania jego nazwiska wraz z innymi ofiarami katastrofy smoleńskiej podczas apelu pamięci.
fot. mat. prasowe
Podział głosów
Program obchodów 72. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego podzielił internautów. Pomimo znacznej liczby publikacji o pozytywnym zabarwieniu emocjonalnym, niewiele brakuje, aby te negatywne je zrównoważyły w skali wszystkich zabarwionych emocjonalnie wzmianek.
Szacunek powstańcom Polacy wyrażają także poprzez komentarze w social media. „Powstanie Warszawskie to jedno z najważniejszych i najbardziej tragicznych doświadczeń stolicy. Jesteśmy dumni z pamięci o poległych w Powstaniu, o waleczności jego mieszkańców” – można przeczytać w poście jednego z użytkowników Facebooka. „Brawo, #Powstańcy, to Wasze święto i nikt nie miał prawa go popsuć. Większość Polaków jest z Wami! #powstanie #powstaniewarszawskie” – dodaje internautka na Twitterze.
fot. mat. prasowe
Stosunek publikacji pozytywnych do negatywnych
fot. mat. prasowe
Publikacje w podziale na media
O badaniu:
Badanie oparto o dane z monitoringu internetu i mediów społecznościowych. Monitoring przeprowadzono w okresie 25.07.2016 do 29.07.2016. Monitorowano takie hasła jak: „Powstanie Warszawskie”, „PW44”, „Powstanie1944”. Analizę wykonano w Module Analitycznym IMM. Raport został przeprowadzony na zlecenie Radia Kolor.
Konrad Wróbel, Asystent ds. PR,
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)