Interwencje assistance 2016. Jakiej pomocy potrzebujemy najczęściej?
2017-01-17 12:09
Choroba © stockartstudio - Fotolia.com
Przeczytaj także: Warto zadbać o ubezpieczenie dla rodziny
- Miniony rok okazał się o wiele bardziej pracowity od swojego poprzednika. Nie jest to jednak nic zaskakującego - Polacy coraz częściej decydują się na zakup assistance i coraz chętniej z niego korzystają. Dobrze dobrana polisa oraz usługi asystenckie to gwarancja otrzymania pomocy oraz komfortu, również w wymiarze finansowym – mówi Piotr Ruszowski, dyrektor marketingu i sprzedaży.
Assistance medyczne
W ubiegłym roku po medyczny assistance sięgano najczęściej w sytuacji nagłego zachorowania (wzrost o 41% na terenie Polski i o 24% za granicą) oraz wypadku – (wzrost odpowiednio o 21% i 15%).
- Zdecydowana większość osób zgłaszających chęć skorzystania z assistance zwracała się z prośbą o pomoc w zorganizowaniu wizyty lekarskiej. Na terenie Polski nastąpił wzrost aż o 63%, a zagranicą o 13%. Nasi klienci chętnie także korzystali z możliwości zakupu leków w ramach polisy. W Polsce wykonaliśmy o 126% więcej takich usług, poza granicami - o 35%. Równie często zgłoszenia dotyczyły wizyty u stomatologa (wzrost odpowiednio o 47% i 30%). W minionym roku odnotowaliśmy również o 1/3 więcej poważnych zachorowań i wypadków poza terytorium naszego kraju, które wymagały bardzo specjalistycznego i kosztownego transportu medycznego do Polski – dodaje Piotr Ruszowski.
fot. stockartstudio - Fotolia.com
Choroba
Z pomocy assistance przy ubezpieczeniu turystycznym najczęściej korzystaliśmy w Niemczech, Włoszech, Austrii oraz Francji.
- Nasza analiza pokazała, że w Tajlandii wykonaliśmy, aż o 100% więcej interwencji, w Hiszpanii o 49%, a w USA o 38%. Zauważalny w zeszłym roku niepokój związany z sytuacją panującą w Turcji i Egipcie przełożył się na liczbę interwencji w tych krajach. Wykonaliśmy ich o 61% mniej. – mówi Piotr Ruszowski.
Czytaj także:
- Ubezpieczenie turystyczne może się przydać nawet w weekend
- Mężczyzna lepszy niż pomoc assistance
Assistance drogowe
Dominującą przyczyną wszystkich zgłoszeń do Centrum Operacyjnego była awaria samochodu. Kolejnymi wypadek oraz kradzież. W porównaniu do 2015 roku, w Polsce nastąpił wzrost o 11%, 5% oraz 2 %. Za granicą nastąpił spadek w liczbie zgłoszeń dotyczących kradzieży samochodów o 17%.
- W przypadku kierowców, korzystających z usług pomocowych najwięcej zgłoszeń związanych było z zapotrzebowaniem na holowanie pojazdu. W Polsce było to o 21% więcej zgłoszeń. Za granicą najbardziej wzrosły zgłoszenia dotyczące udostępnienia samochodu zastępczego (25%). – mówi Piotr Ruszowski.
Największe zapotrzebowanie na usługi pomocowe poza granicami Polski pochodziła z Niemiec. Było to o 5% więcej w zestawieniu do danych za 2015 roku. Najdynamiczniejszy wzrost liczby zdarzeń zanotowaliśmy w Czechach (31%) oraz Chorwacji (21%).
- Z terenu Niemiec od lat przyjmujemy najwięcej zgłoszeń. Jest to spowodowane głównie wyjazdami o charakterze zarobkowym. Wzrost zgłoszeń z terenu Czech oraz Chorwacji wynika z faktu,
że w 2016 roku ponad pół miliona Polaków postanowiło spędzić swój urlop właśnie w Chorwacji. – dodaje Piotr Ruszowski.
W Polsce, niezmiennie od lat, najczęściej z usług pomocowych korzystaliśmy w województwie mazowieckim, śląskim, dolnośląskim oraz małopolskim. Porównując zgłoszenia z 2016 roku do danych za 2015 rok to w województwach: kujawsko-pomorskim, lubelskim oraz podkarpackim nastąpił największy wzrost ilości zgłoszeń – o 20% dla każdego województwa.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)