W telewizji rządzi Lidl, T-mobile i Orange
2017-01-23 12:24
W telewizji rządzi Lidl, T-mobile i Orange © Piotr Adamowicz - Fotolia.com
Przeczytaj także: Lidl liderem reklamy telewizyjnej
Grono marek, które zdołały w minionym roku przekroczyć próg 20 000 GPR w grupie 4+ powiększyło się do 14. W zestawieniu największych reklamodawców telewizyjnych pojawił się Carrefour, który ponad pięciokrotnie zwiększył swoją aktywność na szklanym ekranie.W ujęciu branżowym pozycja lidera należała do sektora retail, który wyemitował o 80% reklam więcej niż w 2015 roku (uwzględniając tylko marki z rankingu). Poza Carrefourem, o wysokich wzrostach mówimy również w odniesieniu do Rossmana (75%) i Neonetu (81%), które w rankingu zagościły po raz pierwszy. W czołówce ponownie pojawiła się Biedronka, która zgodnie z prognozami Codemedia podniosła swoją aktywność niemal dwukrotnie.
W rankingu zabrakło miejsca dla Winiar oraz ING, które odnotowały spadki na poziomie odpowiednio -18% i -11%. ING było ostatnią ostoją „tradycyjnej bankowości” w rankingu. Obecnie jedynymi markami finansowymi, które utrzymały aktywność na poziomie ponad 20 000 GRP w roku 2016, są Provident i Vivus. Ten ostatni, pomimo wzrostu aktywności, pikował w zestawieniu o jedną pozycję. Provident z kolei delikatnie zmniejszył swoją aktywność, co w jego przypadku zaowocowało spadkiem o 4 pozycje. Trzeba jednak podkreślić, że Provident wprowadził nową, stworzoną z myślą o młodych konsumentach, markę – Hapi pożyczki. Gdyby uwzględnić także ją, to wyniki Providenta okazałyby się o wiele lepsze.
fot. mat. prasowe
Największe marki w telewizji 2015-2016
Branża finansowa generalnie zmniejsza swoją aktywność, o czym wspominaliśmy już w naszym raporcie branżowym dotyczącym wydatków reklamowych w sektorze finansowym. Na razie nie spodziewałbym się zmiany tej tendencji, ze względu na dużą niepewność na tym rynku (np. kredyty frankowe, zmiany związane z ubezpieczeniami komunikacyjnymi). Pozytywne perspektywy w tej branży zwiastują jedynie zbliżające się konsolidacje i przejęcia (np. zakup PEKAO przez PZU), które powinny z jednej strony wpłynąć na wzrost aktywności (konieczność zakomunikowania zmian klientom), a z drugiej ustabilizowania aktywności (wspólna kampania leasingu Getin Banku i Idea Banku – konsolidacja) – mówi Bartosz Zientek, Group Account Director, Codemedia.
fot. mat. prasowe
Największe marki w TV zmiana rok do roku
Winiary były natomiast ostatnią w zestawieniu marką z branży FMCG.
Zaznacza się coraz silniejsza tendencja do przesuwania budżetów FMCG z reklamy indywidualnej na korzyść współfinansowanych kampanii opartych o marki retailowe. Konsumenci zaczynają częściej bardziej niż markę produktu doceniać jego jakość. Stąd reklamodawcy poszczególnych marek produktów spożywczych zaczynają przedkładać kampanie sprzedażowe nad wizerunkowe – wskazuje Bartosz Zientek, Group Account Director, Codemedia.
W rankingu marek, które przekroczyły w 2016 roku 20 000 GRP znalazły się, podobnie jak w poprzednim roku, także te reprezentujące branżę telekomunikacyjną. Oprócz wspomnianych już T-mobile oraz Orange na czwartym i szóstym miejscu uplasowały się odpowiednio Play i Plus, które zmniejszyły swoją aktywność reklamową w telewizji.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)