eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyChemia budowlana: siłę przebicia ma tylko kilka marek

Chemia budowlana: siłę przebicia ma tylko kilka marek

2017-03-01 13:09

Chemia budowlana: siłę przebicia ma tylko kilka marek

Tynkowanie © Kadmy - Fotolia.com

Jak miewa się chemia budowlana w Polsce? Wiele wskazuje na to, że nie jest najgorzej. Świadczyć może o tym wysoki Indeks Koniunktury Budowlanej PMR dla tej branży, a także brak oznak spowolnienia w budownictwie mieszkaniowym. Najprawdopodobniej zatem producenci chemii budowlanej dobrze będą wspominać bieżący rok. Może jednak ich być zaledwie garstka. Dlaczego? Okazuje się, że rynek zdominowany jest obecnie przez kilka wiodących marek, przez co nowi przedsiębiorcy mogą mieć spore problemy z przebiciem.

Przeczytaj także: Chemia budowlana: 7% wzrostu w 2015 roku

Raport „Rynek chemii budowlanej w Polsce 2017 − Prognozy rozwoju na lata 2017-2022” powstał w oparciu o sondaż przeprowadzony wśród kilkuset firm remontowo-budowlanych. Wynika z niego m.in., że pomimo intensywnego rozwoju budownictwa mieszkaniowego i korzystnej koniunktury, chemia budowlana staje się rynkiem zdominowanym przez zaledwie kilku wiodących producentów.

Lojalność klientów wobec jednej marki uwidacznia się szczególnie w segmencie tynków gipsowych, gdzie wyraźnym liderem jest Knauf, jak również w przypadku wylewek anhydrytowych (Atlas i Mapei). Aż 2/3 badanych przedsiębiorstw deklaruje tu wyłączne stosowanie produktów jednej marki.

Wysokie przywiązanie firm do jednego producenta (niemal 50%) widać również w segmencie wylewek cementowych. Okazuje się, że wykonawcy najczęściej wybierają produkty Mapei bądź Atlas. Lojalność wobec jednego brandu jest nieco bardziej wyraźna w przypadku firm, które realizują projekty zlecone przez klientów indywidualnych.

Jeżeli chemia budowlana, to również kleje do płytek. I w ich przypadku blisko połowa wykonawców korzysta wyłącznie z produktów od jednego, sprawdzonego producenta. Wykonawcy lojalni tylko jednej marce sięgają najczęściej po produkty marki Mapei oraz, w mniejszym stopniu, marki Atlas. Co ciekawe, w najnowszej edycji badania wszystkie czołowe marki odnotowały mniejszą liczbę wskazań w stosunku do analogicznego badania sprzed roku, co jest efektem mniejszej dywersyfikacji marek wśród firm wykonawczych.

fot. Kadmy - Fotolia.com

Tynkowanie

Rynek chemii budowlanej w Polsce coraz bardziej jest zdominowany przez kilka wiodących marek.


Przywiązanie do jednej marki odnotowano na nieco niższym poziomie w przypadku tynków cementowo-wapiennych oraz zapraw murarskich, gdzie cztery na dziesięć firm stosuje rozwiązania tylko jednej marki. W przypadku zapraw murarskich największą popularnością cieszyły się zaprawy Atlas. W przypadku tynków cementowo-wapiennych odnotowano większą dywersyfikację marek, w związku z czym wykonawcy lojalni jednej marce najczęściej deklarują stosowanie produktów Ceresit, Atlas, Knauf lub Kreisel.

Spośród badanych kategorii produktowych, największą dywersyfikacją produktową charakteryzuje się segment systemów ociepleń, w przypadku którego stosunkowo rzadko ma miejsce przywiązanie wykonawcy tylko do jednej marki (29% wskazań). Co ważne, firmy realizujące zlecenia dla klientów instytucjonalnych deklarują korzystanie z produktów większej liczby producentów – blisko połowa firm w 2016 r. korzystała z co najmniej trzech różnych marek systemów ociepleń.

Jak chemia budowlana przywiązuje do siebie kupujących? Jednym z kluczowych powodów rosnącego przywiązania wykonawców do jednej tylko marki są programy lojalnościowe prowadzone przez głównych producentów. Od kilku już lat co trzecia firma remontowo-budowlana deklaruje korzystanie z tego typu programów. Najczęściej na korzystnie z programów partnerskich wskazywały przedsiębiorstwa zatrudniające od 6 do 9 pracowników. Najbardziej popularne programy lojalnościowe prowadzą firmy Mapei oraz Atlas.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: