Kim jest użytkownik social media?
2017-03-15 11:40
Kim jest użytkownik social media? © John Smith - Fotolia.com
Przeczytaj także: W Boże Narodzenie porzucamy social media
Z Facebooka korzystają „wszyscy”. Aktywni użytkownicy tych treści to osoby do 35 roku życia. Snapchat dociera do coraz większej liczby starszych użytkowników.Mapa Social Media to kanały, tematy, marki i osoby, które najbardziej angażują najszerszą grupę aktywnych użytkowników social media. Pomaga zrozumieć – jakie tematy mają potencjalnie największy zasięg, co w ich ramach najbardziej angażuje i jakie rodzaje działań na nich występują. Projektując zasięgowe kampanie w social media warto odnieść się do najbardziej powszechnych rodzajów zachowań i poznać działania konkurencji.
Kim są użytkownicy poszczególnych kanałów? Co ich łączy i co ich dzieli? W Social Media 2016 opisujemy demograficznie użytkowników poszczególnych kanałów i tematy, które ich interesują.
- Z Facebooka korzystają „wszyscy”. Aktywni użytkownicy tych treści to osoby do 35 roku życia. Snapchat dociera do coraz większej liczby starszych użytkowników.
- Youtube – od dłuższego czasu dominuje zainteresowanie kulinariami, zdrowym odżywianiem, modą i urodą.
- Facebook – rośnie liczba udostępniających treści z oficjalnych fanpage marek i treści blogerów i vlogerów na niekorzyść śmiesznych grafik i informacji o akcjach charytatywnych
- Blogi – to od dłuższego czasu częściej kobiety, zwłaszcza z większych miast. Dominuje tutaj taka sama tematyka, jak na Youtube – kulinaria, zdrowe odżywianie, moda i uroda
fot. mat. prasowe
Zainteresowania tematami contentu na Facebooku i na blogach
Informacje o badaniu
Tegoroczne badanie badania Social Media 2016 zostało zrealizowane w oparciu o: badanie CAWI na reprezentatywnej próbie n=2110 internautów; realizacja styczeń 2017 (4 fala), jakościową i ilościową analizę treści z mediów społecznościowych – pomiar dyskusji w social media – Sentione, monitoring 2,5 tyś. urządzeń mobilnych; dane za okres styczeń – grudzień 2016 – SpicyMobile.
Weronika Niżnik
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)