Koniunktura konsumencka IV 2017
2017-04-21 11:36
Nastroje w górę © zahar2000 - Fotolia.com
Nadszedł kwiecień, a wraz z nim ocieplenie nastrojów konsumenckich. Inaczej niż temperatura za oknem, w górę poszybowały zarówno oceny bieżącej sytuacji, jak i przewidywania na przyszłość.
Przeczytaj także: Koniunktura konsumencka III 2017
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej był wyższy o 1,2 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -0,8.Wszystkie składowe wskaźnika uzyskały wartości wyższe niż przed miesiącem. Najbardziej poprawiły się oceny dotyczące obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrost o 2,6 p. proc.), a w dalszej kolejności obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów i przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrost odpowiednio o 1,4 i 1,1 p. proc.).
W porównaniu do kwietnia 2016 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 3,9 p. proc.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej wzrósł o 1,1 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -3,1.
Również w przypadku WWUK, wszystkie składowe osiągnęły wartości wyższe niż miesiąc wcześniej. Największa poprawa dotyczyła ocen możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy (wzrost o 2,1 p. proc.). Oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju i przyszłego poziomu bezrobocia wzrosły odpowiednio o 1,1 i 1,0 p. proc.
W kwietniu br. WWUK osiągnął wartość o 4,1 p. proc. wyższą, niż w analogicznym miesiącu 2016 r.
fot. mat. prasowe
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej
Przeczytaj także:
Jakie nastroje konsumentów w listopadzie 2024?
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)