Instagram, WhatsApp i Spotify, czyli jak rozwścieczyć 2 mld internautów
2017-05-10 13:58
Przeczytaj także: Ile czasu zjadają komunikatory internetowe?
Dzisiejsze realia wymagają, aby biznes online dostarczał usług w trybie ciągłym - przez okrągły rok, całą dobę i bez względu na strefę geograficzną. I właściwie nie ma w tym nic zaskakującego, jeśli wziąć pod uwagę, że poziom wyedukowania cyfrowego internautów ciągle rośnie. Dziś, za sprawą urządzeń mobilnych, natychmiastowy dostęp do usług cyfrowych stał się dla nich czymś zupełnie naturalnym. Dlatego też nie należy się dziwić, że wymagają oni nieprzerwanego dostępu do ulubionych aplikacji i usług.Wśród nich istotne miejsce zajmują Instagram, WhatsApp i Spotify, z których w skali miesiąca łącznie korzystają blisko dwa miliardy użytkowników. Ale nie tylko one - z platform usługowych działających w czasie rzeczywistym chętnie korzystają również także inne gałęzie biznesu, które chcą w ten sposób docierać do klienta z reklamą, ale też z treściami rozrywkowymi czy edukacyjnymi. Widać zatem, że bezustanny dostęp do aplikacji i usług potrzebny jest nie tylko internautom, ale również biznesowi.
„Wprawdzie kilku- czy kilkunastogodzinny przestój na pierwszy rzut oka może wydawać się niczym poważnym, to jednak jego konsekwencje zazwyczaj okazują się bardzo kosztowne, zarówno w wymiarze finansowym, jak też wizerunkowym. Z opublikowanego niedawno opracowania Veeam Availability Report 2017 wiemy, że nieplanowane przestoje w obszarze IT kosztują duże przedsiębiorstwo średnio 21,8 mln dol. rocznie. Niemniej istotny jest uszczerbek na reputacji, który trudno oszacować w kategoriach czysto pieniężnych. Przerwy w dostępności usług skutkują tym, że niemal połowa badanych przedsiębiorstw traci zaufanie klientów. Jednocześnie 40 proc. firm przyznaje, że awarie nadwątlają wizerunek marki, co negatywnie wpływa nie tylko na jej postrzeganie ale też zdolność do utrzymania klientów” – powiedział Tomasz Krajewski, szef zespołu inżynierów na Europę Wschodnią w Veeam Software.
fot. mat. prasowe
Przedsiębiorstwa mają trudności z zapewnieniem dostępności
Roczne straty, które generują przestoje w przeciętnym przedsiębiorstwie sięgają 21,8 mln $.
„Pomimo, że duże firmy stopniowo modernizują swoje zaplecza IT, badanie Veeam wskazuje, że aż 82 proc. przedsiębiorstw wciąż zmaga się z tak zwanym „deficytem dostępności”, czyli różnicą między potrzebami użytkowników a możliwościami ich zaspokojenia przez dział IT. Wymagania użytkowników i obciążenie infrastruktury informatycznej rosną lawinowo, dlatego przedsiębiorstwa powinny priorytetowo potraktować kwestię zabezpieczenia dostępności swoich usług, by móc uniknąć kosztownych przestojów” – dodaje ekspert Veeam.
fot. mat. prasowe
Skutki przestojów i utraty danych
Przestoje mogą kosztować nie tylko pieniądze, ale również zaufanie pracowników i klientów.
Instagram, WhatsApp i Spotify opierają swoje działanie na wysoce skalowalnych i w dużej mierze odpornych na błędy mikrousługach, które umożliwiają dostarczanie finalnej usługi użytkownikom sieci. System ten nie jest jednak całkowicie odporny na zakłócenia skutkujące nieplanowanymi przerwami w pracy. Przestoje, jakich doświadczyli w ostatnich dniach giganci biznesu internetowego pokazują wręcz, że nawet najlepsze systemy IT, zarządzane przez największe firmy, mogą ucierpieć z powodu awarii. Niezależnie od tego, jak skalowalna, odporna i rozproszona jest architektura systemu, wszystko, co jest oparte na oprogramowaniu może potencjalnie odmówić działania.
Mając na uwadze wspomniane incydenty, nieodzowne dziś jest, aby przedsiębiorstwa bez względu na sektor i skalę działalności dysponowały planem gwarantowania stałej dostępności usług oraz ochrony i awaryjnego odzyskiwania danych. Jak pokazała natychmiastowa reakcja użytkowników, którzy za pośrednictwem Twittera masowo skarżyli się na przestoje w działaniu aplikacji, obecnie zdolność do utrzymania ciągłej dostępności usług w dużym stopniu decyduje o reputacji firmy.

oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)