eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyMMŚP: sukces w biznesie to nie tylko pieniądze

MMŚP: sukces w biznesie to nie tylko pieniądze

2017-05-26 09:56

MMŚP: sukces w biznesie to nie tylko pieniądze

Sukces w biznesie to nie tylko pieniądze © Jakub Jirsák - Fotolia.com

Czy sukces w biznesie wyznaczają przede wszystkim wysokie dochody? Twierdzącej odpowiedzi na tak postawione pytanie udziela niespełna 3 na 10 przedstawicieli sektora MMŚP. Co zatem liczy się o wiele bardziej? Dla 2/3 respondentów zrealizowanego przez home.pl badania "Polski przedsiębiorca. Portret własny" jest to niezależność, a dla niemal połowy - zbudowanie rozpoznawalnej marki. Pieniądze to nie wszystko.

Przeczytaj także: Kim jest polski lider biznesu?

Dla wielu Polaków osiągnięcie sukcesu jest synonimem uzyskiwania dużych dochodów czy wręcz bogactwa. Nieco inaczej do kwestii tej podchodzą polscy przedsiębiorcy z sektora MMŚP (-mikro, -małe i średnie firmy), a więc właściciele mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw. Dowodem na to są chociażby rezultaty badania, które home.pl przeprowadziła wśród 1000 firm reprezentujących tę grupę.

MMŚP przyszłość widzi na różowo


Niemal 2/3 respondentów (65 proc.) odpowiedziało bowiem, że wyznacznikiem sukcesu w biznesie jest niezależność. 48% uważa, że jest to z kolei zbudowanie rozpoznawalnej marki, 1/3 "wiktorią" określa stworzenie jej od początku, a 23 proc. - tworzenie miejsc pracy. Zaledwie 28 proc. badanych deklaruje, że sukces to uzyskiwanie konkretnych dochodów, rzędu 10-100 tys. zł miesięcznie.

Sektor MMŚP okazuje się również być zadowolony z tego, co udało mu się dotychczas osiągnąć. O tym, że osiągnęło sukces w biznesie, mówi aż 36 proc. badanych, a kolejne 31 proc. jest przekonanych, że triumf przyjdzie w nadchodzących dwóch latach. Tylko 6 proc. właścicieli przedsiębiorstw z sektora MMŚP nie czuje, że osiągnęło sukces, 28 proc. nigdy o tym nie myślało. Przeważająca większość z nich jest optymistami, jeśli chodzi o rozwój swoich firm. Odpowiedziało tak 93 proc. ankietowanych. Za pesymistów uważa się tylko 7 proc. badanych.

fot. Jakub Jirsák - Fotolia.com

Sukces w biznesie to nie tylko pieniądze

65 proc. respondentów badania home.pl odpowiedziało, że wyznacznikiem sukcesu w biznesie jest niezależność.


Wykorzystuj internet, inaczej nie osiągniesz sukcesu


A co, zdaniem przedsiębiorców, pomaga w osiągnięciu sukcesu w biznesie? Nowe technologie wykorzystujące Internet. Uważa tak 69 proc. badanych, odmiennego zdania jest 17 proc. z nich, 14 proc. nie ma na ten temat opinii. A jakie? Reklama internetowa (71 proc. tych, którzy odpowiedzieli na poprzednie pytanie twierdząco), media społecznościowe (62 proc.), sklep internetowy (35 proc.), portale aukcyjne (17 proc.), porównywarki cenowe (16 proc.).
- Żeby osiągnąć sukces w biznesie, sektor MMŚP powinien być gotowy na zmiany – komentuje Marta Puczyńska, dyrektor działu sprzedaży i marketingu w home.pl. - A nowe technologie wpływają na sposób, w jaki się komunikujemy, spędzamy czas, jak i co kupujemy. Trzeba umieć je wykorzystywać. Bo nawet dysponując niewielkim budżetem reklamowym można dotrzeć do ściśle określonej grupy klientów. Internet daje możliwość prowadzenia skutecznych akcji promocyjnych. Zarówno w Warszawie, jak i Sydney.

Co się liczy? Pracowitość i kreatywność


Zdecydowana większość badanych przedsiębiorców, którzy prowadzą firmy z sektora MMŚP, twierdzi, że cechą pomagającą osiągnąć sukces w biznesie jest pracowitość. Uważa tak 77 proc. ankietowanych. Z kolei 73 proc. wskazało na kreatywność, 59 proc. – zdolność adaptacji do zmian, 56 – determinację , 55 proc. – zdolność do podejmowania ryzyka, 45 proc. – zdolność zarządzania czasem, 43 proc. – szybkość podejmowania decyzji.

Ankietowani zostali także zapytani o przyszłe działania, które muszą podjąć, żeby rozwinąć swój biznes. Okazuje się, że 43 proc. z nich zamierza zatrudnić pracowników, 34 proc. – zwiększyć nakłady na reklamę internetową, 33 proc. – zbudować stronę www. Dużo mniejsza liczba badanych planuje założyć swój sklep internetowy, wystawiać się na imprezach targowych (po 14 proc.).

Informacje o badaniu
Badanie „Polski przedsiębiorca. Portret własny” zostało przeprowadzone w maju 2017 roku z okazji 20. urodzin home.pl. Wzięło w nim udział tysiąc klientów firmy home.pl, zaliczających się do sektora MMŚP (-mikro, -małe i średnie firmy).

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Strona internetowa to dobre źródło klientów

    Konto usunięte / 2017-06-08 10:23:28

    Strona na pewno jest niezbędna dla pozyskiwania nowych klientów przez reklamę w internecie. Dobrze wyglądająca strona jest postawą wizerunku, dlatego stworzyliśmy artykuł o tym dlaczego warto modernizować co jakiś czas strony internetowe -> http://artyscireklamy.pl/dlaczego-twoja-strona-internetowa-wymaga-modernizacji/ odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: