Koniunktura konsumencka V 2017
2017-05-24 14:33
Nastroje polskich konsumentów się poprawiły © jesadaphorn - Fotolia.com
Z comiesięcznego badania Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w maju bieżącego roku nastroje polskich konsumentów ponownie się poprawiły. W górę wspięły się wszystkie wskaźniki, zarówno te oceniające bieżącą sytuację, jak i przewidujące przyszłość.
Przeczytaj także: Koniunktura konsumencka IV 2017
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), czyli ten, który syntetycznie opisuje obecne tendencje konsumpcji indywidualnej okazał się o 3,9 p. proc. wyższy niż przed miesiącem i ukształtował się na poziomie 3,1. Tak dobrego wyniku nie zanotowaliśmy jeszcze nigdy.Wszystkim składowym wskaźnika udało się uzyskać wartości wyższe niż przed miesiącem. Najbardziej poprawiły się oceny dotyczące możliwości dokonywania ważnych zakupów (wzrost o 8,2 p. proc.) oraz oceny przyszłej i obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrost odpowiednio o 5,8 i 4,0 p. proc.).
W porównaniu do maja 2016 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 9,8 p. proc.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej wzrósł o 3,7 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie 0,6, najwyższym w historii badania.
Również na wzrost wartości WWUK wpłynęły wszystkie jego składowe, a zwłaszcza oceny dotyczące przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju i przyszłego poziomu bezrobocia (wzrost odpowiednio o 5,8 i 5,1 p. proc.).
fot. mat. prasowe
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej
W maju br. WWUK osiągnął wartość o 8,3 p. proc. wyższą, niż w analogicznym miesiącu 2016 r.
Przeczytaj także:
Jakie nastroje konsumentów w listopadzie 2024?
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)