Koniunktura konsumencka VIII 2017
2017-08-25 11:27
Nastroje poprawiły się © satura_ - Fotolia.com
Nadszedł sierpień, a wraz z nim ocieplenie zarówno aury, jak i nastrojów konsumenckich. W ósmym miesiącu tego roku poprawiły się zarówno oceny bieżącej sytuacji, jak i przewidywania na przyszłość. Lepsze niż miesiąc wcześniej okazały się wszystkie składowe obu publikowanych przez GUS wskaźników ufności konsumenckiej.
Przeczytaj także: Koniunktura konsumencka VII 2017
Z danych opublikowanych przez GUS wynika, że bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), wskaźnik, który w syntetyczny sposób opisuje obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, okazał się y o 1,7 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie 5,7.Wszystkie składowe wskaźnika BWUK uzyskały wartości wyższe niż przed miesiącem. Najbardziej poprawiły się oceny dotyczące obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów (wzrost o 2,7 p. proc.) oraz obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (wzrost o 2,3 p. proc.) i obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrost o 1,7 p. proc.).
W porównaniu do sierpnia 2016 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 9,5 p. proc.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 1,4 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie 2,7.
Wszystkie składowe wskaźnika WWUK, również osiągnęły wartości wyższe niż miesiąc wcześniej. Największa poprawa dotyczyła oceny możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy (wzrost o 3,2 p. proc.). Dla pozostałych składowych odnotowano wzrosty w zakresie od 0,7 do 0,9 p. proc.
fot. mat. prasowe
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej
W sierpniu br. WWUK osiągnął wartość o 10,0 p. proc. wyższą, niż w analogicznym miesiącu 2016 r.
Przeczytaj także:
Jakie nastroje konsumentów w listopadzie 2024?
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)