9 trendów turystycznych na 2019 rok
2018-11-08 09:59
9 trendów turystycznych na 2019 rok © geralt (pixabay.com CC0)
Przeczytaj także: Branża turystyczna: upadłości już nie przerażają
Rosnące wymagania i świadomość klientów to te czynniki, które w największym stopniu kształtują obraz współczesnej branży turystycznej. Ich naturalnym następstwem jest coraz lepsza jakość usług oraz wzmożona konkurencja pomiędzy obiektami noclegowymi.I wprawdzie wśród turystów ciągle najliczniejsza pozostaje rzesza tych, którzy wypoczywają w sposób tradycyjny, to jednak wyraźnie zaznacza się zwrot ku turystyce refleksyjnej i pozbawionej pogoni. Podróżujący chcą wracać do ulubionych miejsc, wzbogacać doznania, są kreatywni, nie unikają ruchu. Dziś podróż powinna być kształcąca i pozwalać odkryć nowe wartości. Przygotowania do niej nierzadko są gruntowne. Wyjeżdżamy, wcześniej zapoznając się z historią i atrakcjami danego miejsca.
Wśród trendów zaobserwować można wyraźne tendencje zainteresowania środowiskiem naturalnym. Stopniowo odchodzi się od turystyki masowej na rzecz indywidualnej, charakteryzującej się różnorodnymi, specyficznymi potrzebami, wynikającymi z dążenia do podtrzymywania kondycji fizycznej i psychicznej, uprawiania hobby i przeżywania wrażeń i emocji.
Zmienia się również oferowany produkt turystyczny - obecnie sport, rekreacja, atrakcje kulturalne, historyczne, walory przyrodnicze, chęć powrotu do korzeni stanowią główną motywację do uprawiania turystyki.
Trendy na 2019
1. Technologia i aplikacje
Internet w turystyce wykorzystywany jest zdobycia informacji oraz zakupu produktów i usług turystycznych. Ma pomóc turystom poznać kierunek lub miejsce zakwaterowania jeszcze przed dokonaniem rezerwacji. Podróżujący cenią spersonalizowane podpowiedzi dotyczące kierunków turystycznych i atrakcji, z jakich można skorzystać, do tego celu przydatna jest historia wcześniejszych podróży. Na popularności zyskiwać będą rozwiązania, które w łatwy sposób pozwolą zarezerwować wyjazd.
2. Doświadczenia i emocje ponad rzeczami materialnymi
Przy wyborze kierunku turystycznego coraz większą rolę odgrywa nastawienie na poznanie, przeżycia i emocje. Podróż ma pomóc w zdobyciu nowych doświadczeń i wiedzy, turyści coraz bardziej zwracają uwagę, gdzie śpią i jedzą, czy jakie atrakcje wybierają. Doświadczanie będzie zyskiwać na znaczeniu, bo pozwala uciec od codzienności.
3. Jakość ponad cenę
Starzenie się społeczeństwa powoduje, że większe znaczenie w turystyce będzie miała grupa zasobnych konsumentów ze starszego pokolenia. Jest ona wymagająca i domaga się wysokiej jakości obsługi oraz atrakcyjnych usług. Także inne grupy konsumentów zmieniają swoje przyzwyczajenia i nawyki.
4. Bezpieczeństwo
Obawy o bezpieczeństwo prowadzą do wybierania kierunków leżących bliżej, łatwiej dostępnych. Turystyka krajowa z roku na rok zyskuje coraz bardziej na popularności, związane jest to również z kolejnym trendem.
5. Powrót do miejsc z dzieciństwa
Turyści marzą, by odwiedzić miejsca, w których znów poczują się jak dzieci. Miejsca, gdzie spędzali wakacje z rodzicami. W największym stopniu dotyczy to osób z pokolenia milenium i Z.
6. Polecenia i rekomendacje
Nie tylko polecenia od rodziny czy znajomych, ale też miejsca znane z filmów jak np. Kazimierz Dolny („W rytmie serca”), Sandomierz („Ojciec Mateusz”), Bieszczady („Wataha”), czy polecane przez znanych blogerów lub youtuberów cieszą się coraz większą popularnością wśród podróżujących.
7. Oryginalność
Z każdym rokiem na popularności zyskują niestandardowe obiekty noclegowe, turyści coraz bardziej cenią dodatkowe aspekty poza łóżkiem. Spanie w namiotach tipi, wozach, na drzewach czy w zamku lub kopalni, to marzenie niejednego turysty.
fot. geralt (pixabay.com CC0)
9 trendów turystycznych na 2019 rok
8. Eco i ochrona środowiska
Turyści coraz bardziej przywiązują wagę do ochrony środowiska, pomóc może między innymi zrezygnowanie z jednorazowych opakowań czy produktów w małych opakowaniach. Rośnie również znaczenie ekologii w turystyce, co ma odzwierciedlenie większym zainteresowaniem turystyką na terenach wiejskich i leśnych.
9. Krócej, ale częściej
Turyści chcą wyjeżdżać więcej, dotyczy to głównie weekendów. Segment krótkich podróży, gwarantujących wiele przeżyć, dopasowanych do potrzeb klientów, na pewno będzie zyskiwać na popularności.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)