Zakupy online po polsku - podsumowanie 2018
2019-02-26 13:38
Zakupy online © BillionPhotos.com - Fotolia.com
Przeczytaj także: Mobile coraz silniejszym trendem w zakupach online
Kiedy Polacy wydają najwięcej, a kiedy najmniej
Nie jest zaskoczeniem, że okresem, w którym Polacy najczęściej dokonują zakupów online, jest czas poprzedzający Święta Bożego Narodzenia. W minionym roku największy ruch w sklepach internetowych odnotowano w połowie grudnia. Na drugim miejscu pod względem wielkości sprzedaży uplasował się Cyber Monday, a na trzecim – Black Friday, czyli dzień, który uznawany jest za nieoficjalny początek maratonu przedświątecznych zakupów. Listopad i grudzień okazały się także najbardziej dochodowymi miesiącami w 2018 roku.
Na wysokie przychody sklepy internetowe nie mogą liczyć tuż przed świętami Bożego Narodzenia i Wielkanocą, kiedy Polacy zajęci są ostatnimi przygotowaniami lub są w trakcie świętowania. Słabo pod względem sprzedaży wypada też środek wakacji, kiedy mija już pierwsza fala zakupów związanych z wyjazdami na urlop, a do września jest jeszcze za daleko, żeby ruszyły wyprzedaże powakacyjne.
fot. mat. prasowe
Polacy na zakupach online
Ze statystyk prowadzonych przez Trusted Shops wynika, że Polacy najchętniej dokonują zakupów online w niedzielę i poniedziałek, a najrzadziej kupują w piątek i sobotę. Jeśli chodzi o godziny, w których dokonują decyzji zakupowych, jest to przedział między godz. 10.00 a 20.00.
Polacy najwięcej pieniędzy wydają w sklepach internetowych, certyfikowanych przez Trusted Shops, na odzież i dodatki, prezenty, zabawki oraz produkty dla dzieci.
fot. mat. prasowe
W jakich dniach i godzinach Polacy najchętniej robią zakupy?
Jak często Polacy kupują online
Badanie przeprowadzone przez SW Research na zlecenie Trusted Shops w marcu 2018 wykazało, że połowa społeczeństwa kupuje online raz lub dwa razy w miesiącu, natomiast jedynie 16% robi to przynajmniej raz w tygodniu. Nieco inaczej wygląda sprzedaż online w przypadku Generacja Z, czyli osób w wieku 18-24 lat, które wychowały się z dostępem do sieci i traktują Internet jako naturalne miejsce na zakupy. 98% młodych Polaków robi zakupy w e-sklepach co najmniej raz na pół roku. Co więcej, 84% badanych kupuje przez Internet przynajmniej raz w miesiącu, a co trzecia osoba robi to regularnie – co najmniej raz w tygodniu. Zetki kupują przez Internet dużo częściej niż reszta społeczeństwa.
fot. mat. prasowe
Średnia ocena sklepów w poszczególnych krajach
Jak Polacy oceniają sklepy online
Wśród krajów europejskich, objętych badaniem Trusted Shops, Polacy najlepiej oceniają certyfikowane sklepy internetowe, w których dokonują zakupów, dając im ocenę 4,82 w skali 5. Następni w kolejności są Niemcy (ocena 4,78) i mieszkańcy Austrii (4,75). Najmniej zadowoleni z wirtualnych zakupów są Belgowie (ocena 4,5), Holendrzy (4,54) i Francuzi (4,58). Średnia ocen we wszystkich badanych krajach wyniosła 4,7.
- W samym tylko 2018 roku zarejestrowanych zostało 6863 nowych sklepów internetowych , co powoduje, że wybór odpowiedniego, a przede wszystkim zaufanego sprzedawcy staje się coraz trudniejszy, dlatego warto sprawdzać, czy wybrany przez nas sklep posiada certyfikat, taki jak certyfikat Trusted Shops, który daje klientom gwarancję bezpiecznych zakupów oraz odpowiedniej obsługi – wyjaśnia Anna Rak, country manager firmy Trusted Shops.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)