Chyba nikt nie ma wątpliwości, że obecnie skuteczna reklama w internecie jest niezbędna w prowadzeniu biznesu. Pozwala nam ona zaprezentować naszą firmę szerokiemu gronu odbiorców, dotrzeć z naszą ofertą do osób potencjalnie zainteresowanych naszymi usługami lub produktami, pozyskać nowych klientów. W poniższym artykule spróbujemy odpowiedzieć na pytanie, jakie formy reklamy wybrać, by osiągnąć zamierzony cel.
Przeczytaj także:
Jak reklamować ośrodek wypoczynkowy lub hotel?
Rodzaje reklam: jakie formy reklamy internetowej możemy wybrać?
Obecnie możemy promować naszą firmę na wiele różnych sposobów. W naszym artykule przedstawimy najpopularniejsze z nich. Skorzystać z nich możemy nawet nie posiadając wiedzy i doświadczenia w przeprowadzaniu działań marketingowych w internecie. Omówimy:
-
Reklama display – banery reklamowe
-
Content marketing – artykuł sponsorowany, artykuł natywny, komunikat PR
-
Reklama bezpośrednia – mailing reklamowy i newsletter
Kampania reklamowa – od czego zacząć?
Planując działania marketingowe naszej firmy, warto w pierwszej kolejności zastanowić się,
jaki jest cel naszych działań i co chcemy uzyskać dzięki nim. Inne rodzaje reklamy wybierzemy, gdy chcemy skupić się na pozyskaniu nowych klientów i zwiększeniu sprzedaży a inne, gdy zależy nam na budowaniu wśród odbiorców wizerunku naszej firmy jako specjalisty w swojej dziedzinie.
Drugą istotną kwestią, jest ustalenie/przemyślenie
do jakiej grupy odbiorców chcemy dotrzeć z naszym przekazem. Czy naszymi odbiorcami są przykładowo osoby zajmujące się sprawami kadrowymi w dużych firmach czy może osoby prowadzące własną firmę z branży budowlanej.
Gdy wiemy już „kogo szukamy”, zastanówmy się
w jakim miejscu w sieci najłatwiej będzie dotrzeć do tej właśnie grupy docelowej. Jeśli przykładowo prowadzimy sklep z zabawkami najlepiej będzie reklamować się w miejscach przeznaczonych dla rodziców małych dzieci. Jeśli natomiast z naszą ofertą chcemy dotrzeć do osób prowadzących własną działalność, wybierzmy miejsca z których te osoby regularnie korzystają. Szukajmy serwisów, które oferują treści i narzędzia przydatne osobom, do których chcemy dotrzeć.
Tak więc przed nami stoją dwa podstawowe pytania, które mają bardzo duży wpływ na skuteczność naszej kampanii reklamowej:
-
jaką formę reklamy wybrać,
-
gdzie się reklamować, by trafić do właściwej grupy odbiorców.
Zastanówmy się teraz jakie warto dobrać narzędzia reklamowe w zależności od naszych celów.
Reklama firmy – pozytywny wizerunek firmy i budowanie świadomości marki
Budowanie świadomości marki, które z języka angielskiego nazywane jest
brandingiem, polega na kreowaniu i utrwalaniu w umysłach konsumentów faktu istnienia oraz pozytywnego wizerunku konkretnej marki. Czy warto przeznaczać na takie działania czas i środki?
Konsekwentne budowanie świadomości marki to inwestycja, która z wielkim prawdopodobieństwem nie tylko nam się zwróci, ale i przyniesie wymierne korzyści. Za sprawdzoną ofertę od wiarygodnego przedsiębiorcy klienci będą w stanie zapłacić więcej, niż za produkt nieznanego pochodzenia i wrócą do niego przy kolejnych transakcjach.
Formy reklamy internetowej najczęściej wykorzystywane do budowania pozytywnego wizerunku i świadomości marki:
Reklama display – banery reklamowe
Baner reklamowy daje nam duże możliwości w zakresie kreacji naszego przekazu, począwszy od hasła reklamowego przez prezentowane treści i oprawę graficzną. Dostępne są różne rodzaje/wielkości banerów. Wiele serwisów daje możliwość emisji banneru na całym serwisie lub w wybranym dziale, najlepiej pasującym do naszej grupy odbiorców. Kliknięcie w banner reklamowy powoduje przeniesienie do wskazanej lokalizacji (strony internetowej).
Content marketing
Warto dzielić się z innymi posiadaną przez nas wiedzą związaną z prowadzoną przez nas działalnością. Dzięki temu jesteśmy odbierani przez osoby zainteresowane tematem jako eksperci w swojej dziedzinie. Możemy to robić np. prowadząc własnego
bloga. Taka forma daje nam duże możliwości prezentacji treści, ma jednak jedno zasadnicze ograniczenie. Do prowadzenia wiarygodnego bloga potrzebujemy bardzo dużo czasu i zaangażowania w regularne pisanie i dodawanie rzeczowych i merytorycznych artykułów.
Dużo lepszym rozwiązaniem jest publikacja
artykułu natywnego (poradnikowego) w odpowiednim serwisie internetowym. Artykuł taki powinien zawierać treści interesujące i przydatne czytelnikowi. Może zachęcać do dalszego szukania informacji np. na naszej stronie internetowej. W budowaniu pozycji eksperta warto rozważyć również opcję
cyklu artykułów natywnych z danej tematyki.
Reklama produktu / usługi
Gdy naszym celem jest zapoznanie szerokiego grona odbiorców z naszą firmą lub oferowanymi przez nas usługami czy produktami, możemy to zrobić publikując
artykuł sponsorowany lub
komunikat PR. W tego rodzaju tekstach mamy możliwość pełnego przedstawienia naszej oferty, jej zalet i ograniczeń, korzyści dla klienta. W takim artykule zazwyczaj mamy możliwość zamieszczenia zdjęć, grafik, filmu video. Możemy również umieścić linki prowadzące do oferty na naszej stronie.
Drugą formą przydatną do zareklamowania produktu/usługi są
bannery reklamowe. Mogą one stanowić samodzielną kampanię lub być wzmocnieniem skuteczności artykułu poprzez przekierowanie osób klikających w banner do tekstu szczegółowo prezentującego naszą ofertę.
Pozyskiwanie klientów – jak zwiększyć sprzedaż?
W przypadku działań zorientowanych na sprzedaż najlepszym rozwiązaniem jest reklama bezpośrednia – mailing reklamowy i newsletter.
Mailing reklamowy polegający na pozyskiwaniu nowych klientów za pośrednictwem rozsyłanych wiadomości e-mail w pierwszej chwili kojarzy nam się pewnie z dużymi ilościami wiadomości spam, które zapewne otrzymujemy na swoją skrzynkę e-mail. Jednak wbrew pozorom, e-mail marketing jest jednym ze skuteczniejszym narzędzi marketingu. Warunkiem skuteczności jest jednak odpowiednie
profilowanie grupy docelowej oraz opracowywanie perswazyjnych i dobrze
dopasowanych wiadomości, a nie wysyłanie jednej ogólnej wiadomości do możliwie największej ilości odbiorców.
Przygotowując kampanię mailingową skupmy się na przygotowaniu odpowiedniej kreacji i znalezieniu bazy, która pozwoli nam dotrzeć z naszym przekazem do właściwej grupy odbiorców potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą.
Inną formą reklamy bezpośredniej jest
reklama w newsletterze wysyłanym do swoich użytkowników przez serwisy internetowe. Newslettery są rozsyłane regularnie (w przypadku dużych serwisów, raz dziennie) i zawierają streszczenie najnowszych informacji publikowanych w serwisie. Wysyłany jest do wszystkich subskrybentów (osób, które zapisały się na otrzymywania newslettera).
Skontaktuj się z nami i promuj swoją firmę, produkty i usługi na eGospodarka.pl. Pomożemy w wyborze najlepszych formatów i miejsc reklamowych. Przygotujemy i przeprowadzimy kampanię dostosowaną do Twoich potrzeb i wyznaczonych celów.
Biuro reklamy eGospodarka.pl
Telefon: (22) 621 07 85
E-mail: reklama@egospodarka.pl
Skype: eGospodarka.pl