W zakupach online prym wiodą millenialsi
2019-08-22 00:35
Milenialsi liderami w zakupach online © apops - Fotolia.com
Przeczytaj także: Zakupy online coraz bardziej mobilne. Szczególnie odzieżowe
Badanie zrealizowane przez Kantar TNS na zlecenie KIR i ZBP potwierdza, że zakupy online robi już 75 proc. pokolenia millenialsów (urodzeni w latach 80-tych i 90-tych). Nieco rzadziej (67 proc.), ale też dość tłumnie, kupują online tzw. zetki (urodzeni po 2000 r.). W grupie 40-latków (pokolenie X) odsetek e-kupujących sięga 50 proc.– Widać wyraźnie, że dla pokoleń najmłodszych oraz dla tych osób, które powoli wchodzą w wiek średni, będąc bezpośrednimi świadkami i uczestnikami cyfrowej i mobilnej rewolucji, zakupy online są oczywistością, a często pierwszym wyborem – komentuje Przemysław Soboń, dyrektor Linii biznesowej płatności internetowe w KIR. – Jednak również starsi nie stronią od e-commerce. Jak pokazało badanie, klientem e-sklepów jest niemal co czwarty ankietowany 50-latek, i co dziesiąty badany w wieku 60+ – podkreśla Przemysław Soboń.
Jednym z głównych powodów, dla których decydujemy się na zakupy online, jest chęć oszczędzenia czasu, który zmuszeni bylibyśmy poświęcić na wizytę w tradycyjnym sklepie. To dążenie do przyspieszenia procesu zakupowego sprawia również, że najczęściej wybieramy również najszybsze formy płatności, a więc przelew natychmiastowy lub szybką płatność internetową (np. Paybynet). Jak korzystanie z metod płatności przedstawia się w różnych grupach wiekowych?
fot. apops - Fotolia.com
Milenialsi liderami w zakupach online
Najwięcej zwolenników przelewów natychmiastowych, takich jak obsługiwany przez KIR system Express Elixir, jest wśród przedstawicieli pokolenia Z. Aż 42 proc. przedstawicieli tej grupy wiekowej uważa, że przelewy natychmiastowe powinny być standardem. Warto jednak podkreślić, że przekonanie to jest bardzo popularne praktycznie we wszystkich analizowanych grupach (zawsze niemal lub nieco powyżej 30 proc. wskazań).
Jeśli chodzi o standardowe działania podejmowane w chwili wyboru sposobu płatności w czasie zakupów w e-sklepach, to w każdym pokoleniu 37 proc. badanych szuka na stronie sklepu logotypu swojego banku (za wyjątkiem grupy 61+). Z kolei logotypu preferowanego systemu płatności, takiego jak Paybynet, szuka na stronie ok. 16 proc. badanych. Co ciekawe, gotówką przy odbiorze chętniej płacą najmłodsi ankietowani – niemal 44 proc. przedstawicieli pokolenia Z, przedkłada gotówkę, nad elektroniczne metody płatności. W pozostałych grupach wiekowych odsetek ten oscyluje wokół 35 proc.
– Zakupy online zyskują na popularności, zarówno wśród członków młodszych, jak i starszych pokoleń. Jednak to przede wszystkim dla tych pierwszych, e-sklep staje się powoli naturalnym miejscem zakupów – bardziej niż tradycyjny, stacjonarny sklep – mówi Przemysław Soboń z KIR. – Szczególnie, że cały proces mogą zrealizować praktycznie używając tylko smartfona. Wystarczy dosłownie kilka kliknięć, żeby wybrać dany artykuł i dokonać transakcji płatniczej – podkreśla Przemysław Soboń.
*) Badanie zrealizowane w marcu 2019 r. na ogólnopolskiej próbie osób w wieku od 15 lat (N=1009) i próbie pracowników banków (N=102).
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)
-
steeve / 2019-08-22 16:43:51
Zakupy online są zwyczajnie wygodne. Przekonałem się o tym ile osób dokonuje takich transakcji zakładając sklep samemu. Skorzystałem z narzędzia od bazo.io w celu zwiększenia zasięgu oraz polepszenia kontraktu z klientem. Efekt pozytywnie mnie zaskoczył. [ odpowiedz ] [ cytuj ]