Ścieżkę zakupową rozpoczynamy od Allegro
2019-10-06 00:35
Ścieżkę zakupową rozpoczynamy od Allegro © WavebreakmediaMicro - Fotolia.com
Już po raz drugi IRCenter przeprowadziła badanie, w którym analizujemy ścieżki zakupowe on-line w Polsce. W tym roku pod lupę wzięliśmy początek i koniec ścieżki zakupowej konsumentów, aby dowiedzieć się, z jakich witryn korzystają polscy klienci, na jakich urządzeniach szukają i kupują produkt oraz w jakim czasie decydują się na jego zakup.
Przeczytaj także: Zakupy online coraz bardziej mobilne. Szczególnie odzieżowe
Najbardziej popularne to Allegro i Google
Okazuje się, że w Polsce dwie najbardziej popularne witryny dla wszystkich robiących e-zakupy to Allegro i Google. To właśnie te dwa miejsca najczęściej występują na różnych etapach w trakcie całej ścieżki zakupowej konsumentów. Z tegorocznego badania wynika, że Polacy preferują lokalną platformę zakupową w szukaniu ofert, a i finalizacja zakupów też częściej występuje właśnie w tym serwisie.
fot. mat. prasowe
Gdzie konsumenci zaczynają szukanie produktu
Decyzja tego samego dnia
Okazuje się, że konsumenci decyzję o zakupie podejmują najczęściej w trakcie tego samego dnia, w którym szukali produktu. Urządzenia wykorzystywane do zakupu produktu to przede wszystkim komputer i smartfon/telefon komórkowy. Najmniej osób korzysta z tabletów, zarówno na początku i na końcu ścieżki zakupowej.
fot. mat. prasowe
Początek ścieżki zakupowej
Janusz Sielicki
Przeczytaj także:
Blisko 50% Polaków robi zakupy online za granicą
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)