To już moda na zakupy na raty przez internet?
2020-04-19 00:20
Zakupy online © sp4764 - Fotolia.com
Przeczytaj także: Zakupy online. 7 (przedświątecznych) wskazówek dla e-sprzedawcy
E-konsumenci coraz bardziej „smart”
O tym, że polscy konsumenci wyjątkowo szybko i z dużą otwartością adaptują wszelkie nowinki z dziedziny fintech czy e-commerce, mówi się nie od dziś. Z tego też względu rosnąca popularność internetowych zakupów na raty nie powinna być właściwie zaskoczeniem.
Tym bardziej, że konsumenci w coraz większym stopniu optują za rozwiązaniami „smart”, a do tej grupy niewątpliwie zaliczają się raty online, które pozwalają na szybkie i dogodne sfinansowanie najlepszej w danym momencie oferty. W ciągu ostatnich 5 lat wartość zakupów finansowanych w ten sposób wzrosła 7-krotnie.
Z naszych analiz wynika, że popyt na zakupy na raty przez internet systematycznie rośnie. Polacy są nie tylko bardzo ciekawi nowych rozwiązań w zakresie płatności, ale także – gdy dostrzegą ich wymierne korzyści – pozostają wobec nich bardzo lojalni. Aż 78% osób, które dokonały zakupu internetowego na raty, wybiera taką metodę płatności ponownie – mówi Martyna Szczepaniak, Head of Consumer Credit w PayU.
Rosnący popyt na zakupy online na raty obserwują przede wszystkim sklepy oferujące produkty z kategorii: elektronika, dobra luksusowe (w tym biżuteria i zegarki), akcesoria sportowe oraz wyposażenie domu i ogrodu. Pozytywne rezultaty z udostępnienia płatności ratalnych widać również w branży e-usług i turystycznej.
fot. sp4764 - Fotolia.com
Zakupy online
Elektronika i biżuteria na raty
Z danych PayU wynika, że najwyższy udział płatności ratalnych w całościowej sprzedaży odnotowują e-sklepy z branży elektronicznej.
Udział płatności ratalnych, w tym bardzo popularnych rat 0%, w całościowej sprzedaży przekroczył już 20%. Potwierdza to bardzo duże zainteresowanie tą metodą płatności wśród klientów w branży 3C: Computers, Communication, Consumer Electronics – mówi Łukasz Piotrowski, dyrektor e-commerce Huawei CBG Polska.
Wzrost zakupów online na raty widoczny jest także w sklepach z dobrami luksusowymi. Klienci zainteresowani zakupem biżuterii czy zegarków, nawet pomimo dysponowania wystarczajacymi środkami na koncie, coraz częściej wolą rozłożyć płatność na kilka rat.
Raty w e-usługach
Zakupy na raty przez internet sprawdzają się nie tylko przy zakupie fizycznych przedmiotów. Nową kategorią zakupową, w której drzemie duży potencjał, są e–usługi – w szczególności te związane z edukacją, profesjonalnymi szkoleniami i rozwojem osobistym. Polacy bardzo chętnie korzystają z rat, kupując np. kursy online – już co 7 zakup w tej kategorii jest opłacany na raty (14%).
Udział płatności ratalnych w całościowej sprzedaży przekroczył już 10%, co pokazuje rosnącą popularność tej metody płatności wśród klientów w branży szkoleń profesjonalnych. Zachęcamy naszych klientów do ciągłego inwestowania w rozwój osobisty. Dzięki możliwości miesięcznych płatności ratalnych mogą oni skorzystać z oferowanych przez nas pakietów rocznych i związanych z nimi zniżek, nie wykładając od razu całej kwoty – mówią Fryderyk Karzełek i Magdalena Balcerzak, właściciele serwisu Gra o milion.
Płatności online na raty oferuje również branża turystyczna. Z takiego sposobu finansowania chętnie korzystają konsumenci polujący na okazje cenowe lub planujący dalekie, egzotyczne podróże. Jak wynika z badania „Polak w podróży – podróżowanie z eSky.pl” którego wyniki opublikowano w grudniu 2019 r., blisko 40% rodaków chciałoby więcej wyjeżdżać, a za zagraniczne wyjazdy coraz chętniej zapłaciliby na raty, online.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)