Stacje paliw: marka i jakość najważniejsze
2008-03-20 10:15
3 najważniejsze cechy stacji benzynowych brane pod uwagę przy jej wyborze (najczęściej wskazywane po © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Jaka karta płatnicza obniży ceny paliwa?
Według raportu najważniejszym kryterium, jakim kierują się Polacy przy wyborze stacji benzynowej jest przekonanie o wysokiej jakości paliwa. Aż 67% Polaków deklaruje, że to ona ma dla nich największe znaczenie. Kryterium to jest najistotniejsze dla wszystkich grup wiekowych, społecznych i zawodowych. Jednak za szczególnie istotne uważają je osoby z wykształceniem wyższym i te o wysokich zarobkach. Co ciekawe, wśród szczególnie wrażliwych na jakość dominują także mieszkańcy wsi (76% wskazań). Dla managerów stacji płynie z tego jeden wniosek - działania komunikacyjne, PR i reklamowe, powinny koncentrować się na jakości sprzedawanych paliw.fot. mat. prasowe
3 najważniejsze cechy stacji benzynowych brane pod uwagę przy jej wyborze (najczęściej wskazywane po
Kolejne kryterium to uczciwość wobec klientów. Wskazało je jako jedno z najważniejszych aż 47% badanych. Wydaje się, że ten punkt ma ścisły związek z poprzednim – można domniemywać, że dla dużej części klientów wymóg uczciwości wiąże się z obawami dotyczącymi jakości paliw.
Trzecim spośród najważniejszych kryteriów wyboru stacji jest profesjonalna obsługa. Kryterium to wskazuje 39% respondentów. Zauważalne są tu jednak różnice w stosunku do tego zagadnienia w poszczególnych grupach badanych. Liczba osób przykładających do profesjonalizmu obsługi największą wagę rośnie wraz z wykształceniem, ale maleje wraz z wiekiem – 54% badanych do 24 roku życia uważa profesjonalną obsługę za najważniejszą, podczas gdy tego samego zdania jest zaledwie 28% osób w wieku powyżej 59 lat.
Jak wynika z badania najmniej istotny dla Polaków okazuje się fakt przynależności stacji do międzynarodowej, uznanej na świecie sieci. Zaledwie 3% respondentów uważa, że ma to dla nich znaczenie przy wyborze stacji. Nie ma tu istotnych różnic w poszczególnych grupach badanych. Warto jednak zauważyć, że przynależność do dużej sieci jest najważniejsza dla najmłodszych. Wśród badanych do 24 roku życia blisko 5% wskazuje „przynależność do międzynarodowej sieci stacji paliw” jako istotne kryterium wyboru punktu sprzedaży.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl