Polski rynek dermokosmetyków: dobre prognozy
2008-11-04 13:44
Najważniejsze powody optymistycznych prognoz odnośnie rynku dermokosmetyków w Polsce w 2009 roku, X © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Sprzedaż kosmetyków w Polsce rośnie
Wzrost dochodów społeczeństwa motorem napędowym rynkuZ raportu wynika, że rynek dermokosmetyków w Polsce (rozumiany jako sprzedaż wszystkich kosmetyków w aptekach, jak również sprzedaż dermokosmetyków przez Internet oraz kanały pozaapteczne) to jeden z najszybciej rozwijających się, obok, na przykład, suplementów diety, sektorów produktów zdrowotnych w Polsce. Dynamiczny wzrost z ostatnich lat będzie kontynuowany również w latach 2008-2010, a rynek może w 2010 r. osiągnąć wartość blisko 1 mld zł. Największy wpływ na rozwój rynku mają przede wszystkim rosnące dochody społeczeństwa oraz wzrost zainteresowania dermokosmetykami, wskutek większej świadomości w społeczeństwie oraz wzorców płynących z państw zachodnich.
fot. mat. prasowe
Najważniejsze powody optymistycznych prognoz odnośnie rynku dermokosmetyków w Polsce w 2009 roku, X
Kosmetyki przeciw starzeniu: najbardziej dynamiczny wzrost
Największą kategorią na rynku dermokosmetyków w Polsce są kosmetyki do pielęgnacji twarzy, głównie o działaniu opóźniającym starzenie, oczyszczającym i przeciwtrądzikowym, która generują ponad połowę wartości rynku. Jak wynika z szacunków PMR, ponad jedna czwarta sprzedaży wszystkich kosmetyków do pielęgnacji twarzy w Polsce (bez kosmetyków przeciwtrądzikowych) jest generowana w aptekach, czyli przez tzw. dermokosmetyki. W segmencie kosmetyków przeciwtrądzikowych sprzedaż w aptekach generuje blisko 37% wartości rynku. Sprzedaż produktów do pielęgnacji twarzy wykazuje wahania sezonowe i jest największa w miesiącach zimowych – w pierwszym i czwartym kwartale roku.
W badaniu przeprowadzonym przez PMR specjalnie na potrzeby raportu, respondenci wskazywali kosmetyki przeciw starzeniu jako segment dermokosmetyków, który rozwijał się będzie najbardziej dynamicznie w ciągu najbliższych kilku lat. Przede wszystkim grupa odbiorców tego rodzaju kosmetyków jest duża i zwiększa się z każdym rokiem. W 2007 r. 46,4% Polaków miało więcej niż 40 lat, w porównaniu z odsetkiem na poziomie 43,6% w 2000 r.
„Kosmetyki przeciwzmarszczkowe są również dobrą alternatywą dla zabiegów kosmetycznych i medycyny estetycznej, które, jak wynika z przeprowadzanych badań, nie cieszą się wśród kobiet w Polsce dużą popularnością, ze względu na wysoką cenę a także związany z nimi ból” dodaje Agnieszka Stawarska, analityk rynku farmaceutycznego w firmie PMR i współautorka raportu.
fot. mat. prasowe
Udział wartościowy sprzedaży aptecznej w rynku kosmetyków do pielęgnacji twarzy w Polsce, 2007
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl