Aktywność pracowników w sieci a reputacja firmy
2009-09-01 19:02
Czy istnieje duże ryzyko reputacyjne związane z sieciami społecznościowymi, takimi jak np.: Facebook © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Dbaj o wizerunek firmy w Internecie
Coraz większa aktywność pracowników, w tym kadry kierowniczej, na portalach społecznościowych wiąże się z ryzykiem utraty reputacji firmy. „Dobre imię” jest czynnikiem, który w dużej mierze decyduje o sukcesie rynkowym danej organizacji. Jego podkopanie może więc bezpośrednio przełożyć się na straty finansowe. Eksperci uważają, iż opinie, zachowania i zdjęcia umieszczane przez pracowników na portalach społecznościowych mogą także wpłynąć na ich reputację oraz wartość na rynku pracy.fot. mat. prasowe
Czy istnieje duże ryzyko reputacyjne związane z sieciami społecznościowymi, takimi jak np.: Facebook
Badanie przeprowadzone przez firmę doradczą Deloitte pt. „Sieci społecznościowe a ryzyko reputacyjne w miejscu pracy 2009” potwierdza istnienie świadomości tego problemu. Wynika z niego, że aż 60 % pracodawców uważa, że ma prawo wiedzieć, jak pracownicy piszą o sobie i o firmie w sieci. Tymczasem 53 % pracowników twierdzi, że ich szefów nie powinno to interesować. 1/3 pracujących nawet nie przyszłoby do głowy zastanawiać się, co myśli szef na ten temat. „Pracownicy – w przeciwieństwie do pracodawców – nadal nie dostrzegają wagi problemu, jaki dla ich firmy i jej postrzegania mogą stworzyć wypisywane w sieciach społecznościowych komentarze czy zamieszczane tam materiały wideo i zdjęcia” – stwierdza Jacek Kuchenbeker, starszy konsultant w dziale zarządzania ryzykiem Deloitte.
fot. mat. prasowe
Czy zastanawiasz się nad tym co pomyśli Twój szef /współpracownicy /klienci?
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl