Nowość w reklamie internetowej
2004-08-20 14:39
Przeczytaj także: Muzeum banerów
"VIDEOstitial to pierwszy produkt reklamowy jaki demonstrujemy na rynku w ramach długofalowego projektu ARBOtelewizja. Naszym zamierzeniem jest przybliżenie, uproszczenie i standaryzacja emisji form opartych na streamingu Windows Media Video, czy tez filmów kodowanych we FLASH'u. Jest to bezpośrednia reakcja na wzrost średniej przepustowości łącz używanych przez polskich Internautów, co daje nam nowe możliwości dotyczące form reklamowych. Połączenie ogromnej siły przekazu materiału filmowego przygotowanego pod katem telewizji z interaktywnością Internetu to esencja projektu ARBOtelewizja. Ponadto już w momencie launchu VIDEOstitiala, produkt spotkał się z ogromnym zainteresowaniem wiodących reklamodawców na polskim rynku" - mówi pomysłodawca projektu - Bartosz Drozdowski z ARBOmedia Polska.Najbardziej innowacyjne kwestie dotyczące nowej formy reklamy to na pewno techniczna strona projektu, za które odpowiada Szortal Media Technologies. "Film kodowany jest do Windows Media Video, bazując na dostarczanej kasecie BETA lub dowolnym materiale w postaci cyfrowej. Wraz z filmem kodujemy także "zamykacz" znany z typowo internetowych form reklamy, film jest także "klikalny". Taką funkcjonalność zawdzięczamy odpowiedniemu sprzęgnięciu wynikającemu ze współpracy kodu ze specjalnie przez nas przygotowanym filmem. Emisja filmów odbywa się używając adserwera BBMedia, ponadto dodatkowy kod testuje przepustowość łącza użytkownika. Dzięki tym zabiegom jesteśmy pewni ze docieramy do grupy Internautów która na pewno jest technicznie przygotowana na VIDEOstitial" - powiedział Adam Warzyszyński z Szortal Media Technologies.
"Innowacyjna na polskim rynku online forma reklamy zaproponowana przez ARBOmedia z pewnością ma duże perspektywy rozwoju i wzbudzi zainteresowanie wśród reklamodawców. Emisja spotów telewizyjnych w Internecie nie tylko zwiększa zasięg całej kampanii, ogranicza dodatkowe koszty produkcji reklamy, ale również poprzez klikalność tej formy pozwala na pomiar jej skuteczności" mówi Ewelina Dworak z OMD Digital.
Zdaniem Grzegorza Berezowskiego z Zentropy Partners "niewątpliwą zaletą VIDEOstitiala jest jego awangardowa, nie stosowana dotychczas w Polskim internecie forma. Efekt zaskoczenia nietypową reklamą sprawi, że jej przekaz bardziej zapadnie w pamięć. Nie bez znaczenia jest też fakt pozytywnego skojarzenia zaawansowanej technologii z wizerunkiem reklamowanej marki".
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl