eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyReklama telewizyjna wciąż na topie

Reklama telewizyjna wciąż na topie

2011-02-18 13:11

Reklama telewizyjna wciąż na topie

Gdzie statystyczny Polak spędza więcej czasu – w Internecie czy przed telewizorem? © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

W 2011 roku telewizja umocni swoją pozycję jako najsilniejsze medium reklamowe - informuje Deloitte. Nie spełni się zatem prognoza mówiąca o tym, że ofensywa portali społecznościowych spowoduje, iż Internet uzyska pierwsze miejsce pod względem przychodów z reklamy. Cyfryzacja telewizji spowoduje za to zmiany na rynku reklamy i wzrost znaczenia kanałów tematycznych.

Przeczytaj także: Rynek reklamy przed Euro 2012

fot. mat. prasowe

Gdzie statystyczny Polak spędza więcej czasu – w Internecie czy przed telewizorem?

Gdzie statystyczny Polak spędza więcej czasu – w Internecie czy przed telewizorem?

Mimo wysokiego już nasycenia polskiego rynku mediów, telewizja, a zatem także reklama telewizyjna przeżywa wciąż okres ożywienia i umacnia się na czołowym miejscu w wydatkach na reklamę ogółem. Polacy, mimo coraz łatwiejszego i tańszego dostępu do Internetu, nadal coraz więcej czasu spędzają przed telewizorem. W 2010 roku było to średnio aż 3 godziny i 42 minuty dziennie (wzrost o 7 minut w stosunku do 2009 roku). Czas wykorzystany na surfowanie w Internecie rośnie w szybszym tempie, ale w porównaniu z telewizją jest znacznie krótszy, wśród posiadających dostęp do sieci jest to średnio 2 godziny i 20 minuty dziennie.

Jak podaje Deloitte, we wszystkich analizowanych krajach oprócz Francji średni czas spędzany przed telewizorem przewyższa ten spędzany w Internecie, choć różnice te są niewielkie. Statystyczny Polak ogląda telewizję znacznie dłużej niż mieszkańcy dużych, najbardziej rozwiniętych krajów świata, w sieci zaś spędza porównywalną do nich ilość czasu. Preferencje Polaków dla telewizji mogą wynikać z innego modelu spędzania wolnego czasu (rzadsze wyjścia do kina, teatru czy restauracji) oraz z rozpowszechnionej jednoczesnej konsumpcji mediów (telewizor gra niejako „w tle” podczas surfowania w sieci, słuchania radia, czytania prasy czy wręcz wykonywania innych czynności).

fot. mat. prasowe

Polska na tle innych krajów – Internet a telewizja

Polska na tle innych krajów – Internet a telewizja


Dynamiczny rozwój Internetu i popularność portali społecznościowych nie wpłynie znacząco na zmianę w podziale rynku reklamy. Wartość przychodów z reklam w kanałach elektronicznych zanotuje znaczący wzrost, ale wartościowo Internet nie przekroczy 15% udziału w całym rynku. „W 2011 roku nastąpi wzmocnienie pozycji telewizji jako tzw. super medium, co zaprzecza wyrażanemu przez niektórych komentatorów poglądowi, że jest to już medium przestarzałe. Przewiduje się, że wydatki na reklamę telewizyjną wzrosną w tym roku o około 8%, ustępując jedynie dynamice wzrostu wydatków reklamowych w Internecie i w kinie. Jednakże reklamy telewizyjne nadal będą stanowić ponad połowę wartości rynku.” – mówi Maciej Klimek, Starszy Menedżer w Dziale Konsultingu Deloitte.

fot. mat. prasowe

Wydatki na reklamę w latach 2006 – 2010 w Polsce w podziale na poszczególne media

Wydatki na reklamę w latach 2006 – 2010 w Polsce w podziale na poszczególne media


 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: