Reklama telewizyjna wciąż na topie
2011-02-18 13:11
Gdzie statystyczny Polak spędza więcej czasu – w Internecie czy przed telewizorem? © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Rynek reklamy przed Euro 2012
fot. mat. prasowe
Gdzie statystyczny Polak spędza więcej czasu – w Internecie czy przed telewizorem?
Jak podaje Deloitte, we wszystkich analizowanych krajach oprócz Francji średni czas spędzany przed telewizorem przewyższa ten spędzany w Internecie, choć różnice te są niewielkie. Statystyczny Polak ogląda telewizję znacznie dłużej niż mieszkańcy dużych, najbardziej rozwiniętych krajów świata, w sieci zaś spędza porównywalną do nich ilość czasu. Preferencje Polaków dla telewizji mogą wynikać z innego modelu spędzania wolnego czasu (rzadsze wyjścia do kina, teatru czy restauracji) oraz z rozpowszechnionej jednoczesnej konsumpcji mediów (telewizor gra niejako „w tle” podczas surfowania w sieci, słuchania radia, czytania prasy czy wręcz wykonywania innych czynności).
fot. mat. prasowe
Polska na tle innych krajów – Internet a telewizja
Dynamiczny rozwój Internetu i popularność portali społecznościowych nie wpłynie znacząco na zmianę w podziale rynku reklamy. Wartość przychodów z reklam w kanałach elektronicznych zanotuje znaczący wzrost, ale wartościowo Internet nie przekroczy 15% udziału w całym rynku. „W 2011 roku nastąpi wzmocnienie pozycji telewizji jako tzw. super medium, co zaprzecza wyrażanemu przez niektórych komentatorów poglądowi, że jest to już medium przestarzałe. Przewiduje się, że wydatki na reklamę telewizyjną wzrosną w tym roku o około 8%, ustępując jedynie dynamice wzrostu wydatków reklamowych w Internecie i w kinie. Jednakże reklamy telewizyjne nadal będą stanowić ponad połowę wartości rynku.” – mówi Maciej Klimek, Starszy Menedżer w Dziale Konsultingu Deloitte.
fot. mat. prasowe
Wydatki na reklamę w latach 2006 – 2010 w Polsce w podziale na poszczególne media
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl