Kibice piłki nożnej a gadżety klubowe
2011-04-18 12:05
Posiadanie i chęć zakupu produktów kibicowskich © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Europejskie kluby piłkarskie warte 15,7 mld EUR
fot. mat. prasowe
Posiadanie i chęć zakupu produktów kibicowskich
Analitycy ARC Rynek i Opinia wyszczególnili trzy grupy gadżetów klubowych, które występują obok siebie w odpowiedziach badanych. Są to:
- szalik, koszulka, czapka, plakat, bluza, koszulka polo
- spodnie, bielizna, pasek, rękawiczki, kurtka
- breloczki, długopisy, smycze
Warto dodać, że aż 80 proc. kibiców chce powiększać swój stan posiadania i ma zamiar zakupić jeszcze jakieś klubowe gadżety. Plany zakupowe fanów piłki wyglądają podobnie, jak posiadane przez nich zestawy. Dla przykładu jeśli kibic kupił już szalik, często ma w planach kupno pozostałych elementów zestawu: koszulki, czapki, plakatu, bluzy czy koszulki polo.
Połowa kibiców deklaruje, że w ciągu roku jest w stanie przeznaczyć na zakup klubowych pamiątek nie więcej niż 100 złotych. Najczęściej spotykaną odpowiedzą jest jednak przedział między 101 i 500 złotych, a średnia to ok. 170 złotych. Co ciekawe, stosunkowo najwięcej skłonni byliby wydać kibice Śląska Wrocław, Legii Warszawa oraz Wisły Kraków.
Informacje o badaniu
Raport Monitor Piłkarski został oparty na dwóch badaniach. Pierwsze zostało przeprowadzone metodą bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI) w 3 falach od maja do grudnia 2010 r. na reprezentatywnej próbie N=1218 mieszkańców Polski w wieku 15-65 lat. Natomiast drugie metodą ankiet wypełnianych za pośrednictwem Internetu (CAWI) na panelu internetowym Epanel.pl w lutym 2011 rok na ogólnopolskiej próbie N=1044 osób bardzo zainteresowanych piłką nożną w wieku 15-65 lat.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl