eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyPodróże służbowe a wydajność pracy

Podróże służbowe a wydajność pracy

2011-07-08 12:12

Najnowsze badania przeprowadzone przez Coleman Parkes Research na zlecenie firmy Polycom, światowego lidera rozwiązań ujednoliconej komunikacji, rzucają nowe światło na wpływ podróży służbowych na efektywność działań w biznesie. Największym zaskoczeniem jest rozbieżność między spadkiem wartości podróży biznesowych a rosnącym ich wykorzystaniem w Europie. Z jednej strony jedna czwarta ankietowanych menedżerów planuje zwiększenie liczby wyjazdów służbowych w 2011 r., z drugiej zaś jedna trzecia kwestionuje ich wartość i korzyści dla firmy. Wielu menadżerów skarży się na stres związany z podróżami służbowymi i przyznaje, że nie uczestniczyło w wielu uroczystościach rodzinnych z powodu swoich słuzbowych wyjazdów.

Przeczytaj także: Czego klienci korporacyjni oczekują od hoteli?

Badania wskazują na potencjalne przyczyny braku korelacji: ponad połowa podróży w obrębie Europy wiązała się z udziałem menadzerów w regularnych spotkaniach, które mogłyby się spokojnie odbyć za pomocą wideokonferencji, przez co przedsiębiorstwo zaoszczędziłoby na kosztach podróży, czasie, stresie i mniejszych kosztach osobistych pracowników. Ponadto badanie, dowodzi, że zaskakująco duża liczba firm, bo aż 4 na 10 do tej nie wprowadziły u siebie praktyki spotkań wideo, rzecz, którą wielu menadżerów uważa za niezwykle efektywną i oszczędną.

Heineken, jedna z największych firm piwowarskich na świecie, przyznaje, że dzięki systemom wideokonferenycjnym była w stanie znacząco ograniczyć koszty podróży i zwiększyć wydajność pracy.

„Jako globalne przedsiębiorstwo funkcjonujące 24-godziny na dobę, Heineken stale pracuje na doskonaleniem procesów produkcji, nowymi produktami oraz operatywnością na rynkach” - mówi Ed Kroes, konsultant ds. technologii w dziale Heineken’s Global Business Process and Technology. „Dzięki rozwiązaniom audio i wideokonferencyjnym firmy Polycom, znacznie zwiększyła się produktywność naszych spotkań. Co więcej, osiągnęliśmy też znaczące oszczędności z powodu mnieszej liczby podróży i lepszym wykorzystaniu czasu pracy naszych ludzi”.

Coleman Parkes zapytał 400 członków najwyższej kadry zarządzającej europejskich przedsiębiorstw zatrudniających ponad 1100 pracowników. W grupie badanej znależli się dyrektorzy marketingu, dyrektorzy finansowi, starsi konsultanci, dyrektorzy ds. sprzedaży i operacji, IT menadżerowie, którzy dużo podróżują służbowo.

Najważniejsze wyniki badania – podsumowanie


Wpływ podróży na biznes
  • Połowa połowa (51%) podróży służbowych w Europie ma na celu udział menadżera w regularnym, planowym spotkaniu.
  • 33% wszystkich menedżerów (aż 49% w Rosji) przyznaje, że nie są przekonani czy firma odnosi znaczące korzyści z ich podróży.
  • Jedna trzecia badanych (33%) uważa, że wiele spotkań mogło odbyć się w formie wideokonferencji.
  • Prawie połowa (45%) jest przekonanych, że ich firma może zaoszczędzić pieniądze poprzez wykorzystanie wideokonferencji w miejsce podróży służbowych.
  • 40% menadżerów z powodu opóźnień samolotów nie zdążyło na 2,5 ważne biznesowe spotkania, a co piąty w ogóle na nie nie dotarł.

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: