Wydatki na reklamę radiową III kw.2011
2011-11-16 10:04

Wydatki na reklamę radiową w III kw. 2011 roku © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Branża motoryzacyjna a wydatki na reklamę radiową
fot. mat. prasowe
Wydatki na reklamę radiową w III kw. 2011 roku
Wydatki na reklamę radiową w III kw. 2011 roku
Na tak dużą dynamikę przychodów reklamowych radia miała wpływ branża farmaceutyczna, która stała się głównym radiowym reklamodawcą, prawie podwajając swoje wydatki na promocję w tym medium.
W trzecim kwartale br. marketerzy reklamujący produkty farmaceutyczne i leki wydali cennikowo w stacjach radiowych 154,5 mln zł. W analogicznym okresie ub.r. było to tylko 82,9 mln zł, co oznacza wzrost o 86,3 proc.
Równie istotnymi branżami były handel (sklepy, centra handlowe, sprzedaż wysyłkowa) i motoryzacja.
Największym radiowym reklamodawcą w trzecim kwartale był Aflofarm, który wydał 93,7 mln zł zwiększając swój budżet radiowy o 74,9 proc. Kolejne miejsca zajęły Metro Group (28,7 mln, wzrost o 45 proc.) i Lidl (18,5 mln, wzrost o 110,7 proc.).
O rosnącym zaufaniu do radia jako medium reklamowego świadczy też większa liczba klientów. W trzecim kwartale br. liczba radiowych reklamodawców wyniosła 4 262 i była o ponad 5 proc. wyższa niż rok wcześniej. Zwiększył się też czas przeznaczony w radiu na reklamę – z 9,1 tys. godzin do 10,7 tys. godzin.
Według specjalistów, rynek reklamy nadal będzie intensywnie rosnąć i przyczynią się do tego reklamodawcy z tak różnych sektorów jak handel, finanse, telekomunikacja i OTC.

oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl