Sektor MSP a oferta banków
2011-11-23 12:40
Z usług ilu banków korzystają więksi przedsiębiorcy? © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Oferta banków powinna być zróżnicowana
Na koniec lutego 2011 roku według GUS w Polsce zarejestrowanych było 3,9 mln firm sektora MSP, z czego szacuje się, że ok. 1,8 mln to firmy aktywne. Segment MSP stanowi 99,9 proc. wszystkich zarejestrowanych w Polsce podmiotów gospodarczych i zatrudnia ok. 70 proc. aktywnych zawodowo Polaków (obecnie to ok. 6,6 mln osób).W ramach segmentu MSP istnieją znaczne różnice jeśli chodzi o oczekiwania wobec banków – to najważniejszy wniosek wynikający z badania Instytutu Homo Homini przeprowadzonego na zlecenie Deutsche Bank PBC wśród 800 przedsiębiorstw – firm małych (o obrotach do 5 mln zł rocznie) i większych (o obrotach pomiędzy 50 a 150 mln zł rocznie).
fot. mat. prasowe
Jakie cechy banku są istotne dla większych przedsiębiorców?
- Badanie potwierdza jak bardzo zróżnicowany jest sektor małych i średnich przedsiębiorstw – komentuje Agnieszka Wiklik, Dyrektor Obszaru Klienta Biznesowego Deutsche Bank PBC. – Różnice te mają istotny wpływ na oczekiwania firm wobec banków. Zadaniem instytucji finansowej jest takie dostosowanie swojej oferty, aby w możliwie najlepszy sposób odpowiadała ona na potrzeby danego przedsiębiorcy – dodaje.
W ramach badania przedsiębiorcy odpowiadali również na pytanie o sposób pozyskiwania informacji o produktach i usługach finansowych. Dla małych firm sektora najważniejszym źródłem informacji jest Internet (63 proc. wskazań). Firmy większe po informacje zwracają się przede wszystkim do swoich doradców (68 proc. wskazań). Przedsiębiorcy praktycznie nie zwracają uwagi na reklamę radiową i prasową usług finansowych. Nie korzystają też z infolinii.
fot. mat. prasowe
Jaka forma dyspozycyjności jest najważniejsza u doradcy?
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl